خودداری آمازون از ارائه خدمت به کاربران استرالیایی

خودداری آمازون از ارائه خدمت به کاربران استرالیایی

به دنبال تصویب قوانین مالیاتی جدید در استرالیا، شرکت آمازون اعلام کرد که خریداران ساکن در این کشور امکان خرید از این وب‌سایت را نخواهند داشت.

به گزارش اکوسیستم، براساس قوانین جدید دولت استرالیا از اول ماه ژوئن سال جاری، مالیات 10 درصدی برای خرید اینترنتی از وب‌سایت‌های خارجی در نظر گرفته شده است. این در حالی است که پیش از تصویب این قانون، خریدهای با مبلغ کمتر از 1000 دلار در این کشور از پرداخت مالیات معاف بودند.

به دنبال تصویب این قانون مالیاتی از سوی دولت استرالیا، شرکت آمازون اعلام کرد که کاربران این کشور دیگر امکان خرید از وب‌سایت آمازون را ندارند و فقط می‌توانند از وب‌سایت اینترنتی کوچک این شرکت در کشور استرالیا که محصولات بسیار کمتری را ارائه می‌دهد، خرید کنند.

دولت استرالیا اخیرا قوانین گسترده‌ای را برای افزایش درآمدهای مالیاتی از محل خریدهای خارج از کشور تصویب کرده است. قوانین مالیاتی جدید بعد از سال‌ها بحث، جدل و ممانعت لابی‌های شرکت‌های خرده فروشی، در مجلس این کشور به تصویب رسید. طبق این قوانین، مالیات برخرید برای تمام خریدهای اینترنتی و فروشگاهی در نظر گرفته می‌شود.

دسامبر سال 2017 میلادی، وب‌سایت داخلی آمازون در استرالیا راه‌اندازی شد و در حال حاضر تنها در شهر مبلورن فعالیت دارد، اما آمازون قصد دارد این وب‌سایت را در شهر سیدنی نیز فعال کند. موسسه مورگان استنلی اعلام کرد که این شرکت آمریکایی سالانه یک میلیارد دلار در استرالیا فروش دارد.

    نظرات