رییس پارک علم و فناوری کردستان در نشست صمیمی مدیران پارک علم و فناوری کردستان و شرکت‌های مستقر عنوان کرد؛ هم‌افزایی و تعامل تنگاتنگ، رمز موفقیت ماست

رییس پارک علم و فناوری کردستان در نشست صمیمی مدیران پارک علم و فناوری کردستان و شرکت‌های مستقر عنوان کرد؛ هم‌افزایی و تعامل تنگاتنگ، رمز موفقیت ماست

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری کردستان روز دوشنبه ۱۶ دی ماه، رییس، مدیران و برخی از کارشناسان پارک علم و فناوری کردستان در یک هم‌اندیشی صمیمانه به بررسی برخی از مشکلات، دغدغه‌ها و راهکارهای ارتقای سطح همکاری و تفاهم در حل مشکلات و ارائه خدمات بهتر به شرکت‌ها و واحدهای فناور پرداختند.

در ابتدای این نشست دکتر سعیدی رییس پارک علم و فناوری کردستان، ضمن عرض تسلیت به مناسبت عروج آسمانی شهید قاسم سلیمانی از نمایندگان حاضر در نشست تشکر کرده و سپس به معرفی دکتر احسنی از همکاران جدید و مسئول بخش ارتباط با جامعه و شرکت‌ها در پارک پرداختند. وی در ادامه تغییرات ایجاد شده در ساختار پارک علم و فناوری را در راستای چابک سازی و ارائه خدمات شایسته‌تر به شرکت‌ها و واحدهای فناور دانست. وی با اشاره به اینکه نیازمند ارتقای سطح دانش و اطلاعات خود در زمینه کسب و کار هستیم، از حاضران درخواست کرد تا از دوره‌هایی که برخی از دانشگاه‌های برتر دنیا به صورت مجانی بر روی اینترنت بارگذاری کرده‌اند، استفاده نمایند تا با آخرین مباحث روز در حوزه کسب و کار آشنا شوند. رییس پارک علم و فناوری کردستان تعامل بیشتر شرکت‌ها و پارک را ضامن موفقیت بیشتر عنوان کرد و گفت: فعالیت‌هایی که در مجموعه پارک صورت می‌گیرد کاری تیمی است و در صورت اختلال در هریک از اجزای تیم، فعالیت‌ها مختل خواهد شد. دکتر سعیدی در پایان با اشاره به افتتاح دو مرکز در شهرهای اربیل و سلیمانیه در اقلیم کردستان گفت: این مراکز می‌توانند به مراکزی برای فروش محصولات قابل عرضه شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور در مقیاس بین‌المللی باشند، پس از شما درخواست می‌کنم در صورت تمایل برای معرفی محصولات قابل عرضه خود از طریق پارک اقدام فرمایید.

در ادامه دکتر احسنی ضمن معرفی خود، گفت: بنده به عنوان مسئول ارتباط با شرکت‌ها، سعی در آشنایی و ارتباط تنگاتنگ‌تر با شرکت‌ها و دوستان مشغول به کار در این شرکت‌ها هستم. وی ضمن اشاره به تحصیلات و علاقه‌مندی به حوزه محیط زیست اظهار امیدواری کرد که حرکت به سمت مدیریت سبز از اهداف بنده در این مسئولیت است. دکتر احسنی در پایان تاکید کرد: بنده دیدارهای خود با شرکت‌ها را آغاز کرده‌ام و برای شنیدن دغدغه‌ها، پیشنهادها و انتقادات شما عزیزان کاملا آماده هستم و بر این باورم که هم‌افزایی شرکت‌ها و نیروهای ستادی پارک ضامن موفقیت‌های بیشتر در آینده است.

مهندس صلاحی مدیر جذب و پذیرش پارک علم و فناوری کردستان نیز گفت: خوشبختانه یکی از فاکتورهای توسعه استان‌ها و اختصاص بودجه مناسب، تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان است پس برای اینکه مسئولیت اجتماعی خود را در قبال مردمان خود ایفا کنیم شاید وظیفه این است که مراحل دانش بنیان شدن شرکت‌ها تسریع یابد. وی در بخش دیگری از سخنان خود به رسالت پارک در توجه به ایده‌ها و نوآوری دانش‌آموزان اشاره کرد و تصریح کرد: دانش‌آموزان آینده این آب و خاک را رقم می‌زنند و وظیفه همه ما کمک به رشد و ارتقای این عزیزان است، پس خواهشمندم که در صورت معرفی دانش‌آموزی به یکی از شرکت‌ها همکاری لازم را با وی انجام دهید.

مهندس افضلی مدیر خدمات فنی – تخصصی پارک دیگر سخنران این نشست بود که به بیان برخی از دغدغه‌های پارک اشاره کرد و گفت: واحد خدمات فنی – تخصصی به اقتضای طبیعت کاری بیشترین ارتباط را با شرکت‌ها و واحدهای فناور دارد که این امر تعامل و همکاری بیشتری را می‌طلبد. وی با تشکر از همکاران خود در واحد فنی - تخصصی و حضور موفقیت‌آمیز پارک علم و فناوری کردستان در نمایشگاه ملی هفته پژوهش و فناوری و کسب عنوان غرفه برتردر این رویداد گفت: از همه شرکت‌ها و واحدهای فناور تقاضامندم در نمایشگاه‌ها حضور پررنگ‌تری داشته باشید و محصولات قابل عرضه خود را معرفی کنید چراکه نمایشگاه‌ها محل حضور مشتریان بالقوه شما هستند. مدیر واحد خدمات فنی – تخصصی همچنین اعلام کرد: با تلاش همکاران در بخش فنی – تخصصی پارک علم و فناوری کردستان یکی از مبادی ارزیابی شرکت‌های خلاق است و به شما عزیزان این نوید را می‌دهم که شرکت‌های متقاضی می‌توانند در صورت تکمیل موارد درخواستی به عنوان شرکت خلاق معرفی شده و از مزایای آن استفاده کنند.

مهندس ایوبی رییس دفتر پارک علم و فناوری کردستان نیز با ابراز خوشحالی از رشد تعداد واحدهای مستقر و فروش محصولات آنها، از شرکت‌ها درخواست کرد با توجه به ارتقای سایت پارک و امکان بارگذاری معرفی شرکت‌ها و محصولات آنها به زبان‌های کردی و انگلیسی، گفت: این امر می‌تواند به بخش مارکتینگ شما بسیار کمک کند تا از رشد خطی به تصاعدی برسید. وی با اشاره به فرآیند ارزیابی از عملکرد شرکت‌ها اظهار داشت: فرآیند ارزیابی شرکت‌ها در بهمن ماه به اتمام می‌رسد و امیدوارم این ارزیابی‌ها و شاخص‌های بررسی شده به رشد شرکت‌ها منجر شود. رییس دفتر پارک علم و فناوری کردستان همچنین اعلام کرد: برنامه‌ای برای حضور مسئولان پارک و گفتگوی خصوصی با شرکت‌ها تدوین شده که در سریع‌ترین زمان ممکن آغاز خواهد شد.

در ادامه این نشست، مهندس کاتورانی نماینده شرکت اندازیار بیرکار ماد گفت: فعالیت‌های تولیدی مستلزم هزینه‌های گزافی است و این امر حمایت و تسهیلات بیشتری را از جانب پارک می‌طلبد.

مهندس نویدی از شرکت رایانش ابری کردستان نیز خواستار حضور حداکثری شرکت‌ها در نمایشگاه‌های تخصصی شد و اظهار داشت: نمایشگاه‌ها مکانی برای عرضه محصولات ماست، بنابراین نیاز است شرکت‌ها با عرضه محصولات خود علاوه بر اعتلای نام پارک علم و فناوری کردستان، مشتریان خود را نیز شناسایی نمایند.

مهندس عطایی نماینده شرکت پویا کشت و زرع آوین سنه، با اشاره به تجربه خود در مسیر دانش بنیان شدن، از مدیران پارک درخواست کرد بسته علمی - آموزشی برای دانش بنیان شدن شرکت‌ها را از ابتدا در اختیار آنها قرار دهند. وی همچنین خواستار امکان برخورداری شرکت‌ها از تسهیلات تحقیقاتی شد.

مهندس افتخار از شرکت بلوپیک با تشکر از واحد فنی – تخصصی بابت بسته مشاوره‌ای و تاکید بر لزوم استفاده شرکت‌ها از این خدمات، گفت: با توجه به مزایای دانش بنیان یا خلاق شدن، تمامی شرکت‌ها را به فعالیت در این راستا تشویق می‌کنم. وی در ادامه به مشکل شرکت‌ها در تامین اعتبار و فرآیند طولانی دریافت تسهیلات از صندوق پژوهش و فناوری اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد که با اتخاذ تمهیداتی این فرآیند تسریع شود.

مهندس حبیبی نماینده شرکت یکتی ایده صنعت سیمینه نیز خواستار برگزاری کارگاه‌هایی برای آشنایی شرکت‌ها با نحوه بازاریابی و سرباز فناور شد و خواستار بررسی راهکارهایی برای تسهیل فرآیند پرداخت تسهیلات از صندوق پژوهش و فناوری و سایر بانک‌ها یا صندوق‌ها شد.

دکتر امراه نژاد مدیر عامل شرکت کارآفرینان آمایش پارس و یکی از منتورهای همکار پارک علم و فناوری نیز با اشاره به اینکه استان کردستان یکی از استان‌های کمتربرخوردار کشور است، گفت: کمبود منابع مالی و فضا از مشکلات تولید انبوه در این استان است اما با توجه به تاکید مسئولان استانی بانک‌ها مکلف به پرداخت تسهیلات به طرح‌هایی با توجیه اشتغالزایی شده‌اند. وی تاکید کرد: خود شرکت‌ها نیز باید برای دریافت این تسهیلات تلاش کنند و پارک علم و فناوری نیز این شرکت‌ها را به دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها معرفی کند تا فرآیند اخذ تسهیلات آسان‌تر شود.

در پایان این نشست، دکتر سعیدی با تشکر از حضار، تاکید کرد که ما در پارک علم و فناوری کردستان، خدمتگذار شما هستیم و هم‌افزایی میان شرکت‌ها و پارک و حتی خود شرکت‌ها نیز باید تداوم یابد چرا که رمز موفقیت ما در هم‌افزایی و تعامل است.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری کردستان

منبع خبر

پارک علم و فناوری کردستان

پارک علم و فناوری کردستان

پارک علم و فناوری کردستان یک پارک علم و فناوری در شهر سنندج می باشد

    نظرات