رونمایی از ۱۰ محصول دانش بنیان پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

رونمایی از ۱۰ محصول دانش بنیان پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

با حضور رئیس و اعضای هیات ریسه دانشگاه ارومیه و رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی از ده محصول دانش بنیان رو نمایی شد.

به گزارش روابط عمومی، رئیس پارک علم و فناوری استان با اشاره به اینکه ۹۱ شرکت دانش بنیان در این پارک فعالیت می کنند, گفت: پارک ظرفیت خوبی برای تولید فناوری , توسط فناوران می باشد و این ۱۰ محصول، حاصل تلاش اعضای هیات علمی دانشگاه ارومیه می باشد که در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی مستقر شده و شرکت دانش بنیان تشکیل داده اند.
دکتر نیکبخت با بیان اینکه ما در ابتدا از شرکت های دانش بنیان حمایت  مادی جهت  شروع کسب و کار انجام می شود، اظهار کرد:  این اقدام با هدف  کاهش دغدغه های خاص ورود به بازار  و محیط های کسب و کار   انجام میشود.
دکتر حب نقی رئیس دانشگاه ارومیه  نیز در حاشیه این رونمایی گفت: ما دانشگاهیان را در دانشکده های مختلف تشویق می کنیم تا شرکت دانش بنیان تشکیل داده و دست آوردهای علمی خود را تجاری سازی کنند.
رئیس دانشگاه ارومیه بیان کرد: سیاستهای دانشگاه نیز به همین صورت است که ما دانشگاهیان را به سمت پژوهش هایی در جهان رفع مشکلات جامعه و ارتباط با صنعت سوق می دهیم .
شایان ذکر است، تجهیزات روشنایی خورشیدی,  انواع پایه های رویشی و نهال درختان میوه با پایه های رویشی, مکمل غذاهای مخمری, پودر جلبک اسپرولینا , کیت جدید استخراج DNA  , فروسنج مخروطی مزرعه ای اتوماتیک,   شبیه ساز باران,  مینی لایسیمترهای زهکش دار, سیلندرهای استاندارد نمونه برداری, طراح و ساخت پهباد,  انواع مکمل خوراک و دام , کشت زعفران به شیوه ایروپنیک , سیستم تصفیه هوا,  سیستم همیار پزشک جهت تشخیص تومورهای سرطانی و طراحی و ساخت دستگاه کمپوستر خانگی از جمله این محصولاتی بود که طبق این آیین,  رونمایی شد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

منبع خبر

پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

پارک علم و فناوری آذربایجان غربی یک پارک علم و فناوری در شهر ارومیه می باشد

    نظرات