تفاهم نامه همکاری تفاهم نامه همکاری بین پارک علم و فناوری کردستان و دانشگاه پیام نور بیجار منعقد گردید

تفاهم نامه همکاری تفاهم نامه همکاری بین پارک علم و فناوری کردستان و دانشگاه پیام نور بیجار منعقد گردید

در ابتدای جلسه، دکتر سعیدی رییس پارک علم و فناوری کردستان اظهار داشت: بارزترین ماموریت پارک علم و فناوری ساماندهی یک محیط فعال برای ایجاد هم افزایی ناشی از کار جمعی و حمایت از فعالیت‌های هدفدار نوآوران و شرکت‌های اقتصادی فعال دانش‌بنیان در زمینه های مختلف فناوری است.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری بر روی ایده­های نوآورانه نسل نوآور و فناور، نوجوان و جوان از اهداف اصلی پارک علم و فناوری می باشد. به همین منظور، پارک علم و فناوری کردستان سعی دارد مراکز مختلفی را در سطح استان در راستای حمایت از دانش آموزان و دانشجویان خلاق و نوآور به منظور پرورش ایده­های نو و کاربردی فعالیت خود را آغاز نموده، و با حمایت از طرح­های ارائه شده نقش مهمی در توسعه خلاقیت و نوآوری در سطح جامعه به ویژه در بین دانش­آموزان و دانشجویان دارد.

در ادامه دکتر گوهرچینی رییس دانشگاه پیام نور بیجار اظهار امیدواری کرد که این تفاهم نامه همکاری موجب ترویج فرهنگ نوآوری و کار تیمی، آموزش، مشاوره مستمر و کاربردی با هدف کسب مهارت در علوم و فناوری­های نوین، هدایت نوآوران در جهت رفع مشکلات جامعه از طریق کاربردی کردن آموخته­ها و ترویج فناوری­های نوین شود.

گفتنی است از مهمترین اهداف این تفاهم نامه می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد: توسعه فرهنگ فناوری و نوآوری از طریق برگزاری رویدادهای کارآفرینی در شهرستان بیجار، فراهم سازی زمینه های تحقق اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان، بستر سازی جهت شناسایی، جذب، پذیرش و استقرار واحدهای فناور، فراهم سازی زمینه های ایجاد اشتغال پایدار و توسعه کسب و کارهای نوپای مبتنی بر دانش، کمک به بستر سازی حمایت قانونی از مالکیت فکری.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری کردستان

منبع خبر

پارک علم و فناوری کردستان

پارک علم و فناوری کردستان

پارک علم و فناوری کردستان یک پارک علم و فناوری در شهر سنندج می باشد

    نظرات