ثبت دستاوردی دیگر از فناوران پارک علم و فناوری البرز؛  طراحی و ساخت دستگاه های برش و حکاکی لیزر

ثبت دستاوردی دیگر از فناوران پارک علم و فناوری البرز؛ طراحی و ساخت دستگاه های برش و حکاکی لیزر

فناوران یکی از شرکت های عضو پارک علم و فناوری البرز موفق به طراحی و ساخت صنعتی و نیمه صنعتی دستگاه های برش و حکاکی لیزر شدند.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز، میرزا بیگی، مدیر عامل شرکت ماکو پرتوکاران صنعت پگاه در این خصوص گفت: اکنون پژوهشگران مجموعه ما موفق به طراحی و ساخت «دستگاه حکاکی فلزات و غیر فلزات»، «دستگاه برش غیر فلزات»، «دستگاه برش فلزات و غیر فلزات» و«دستگاه های برش  فلزات فایبر» شده اند؛ دستگاه هایی که پیش از این وارداتی بودند و طراحی و ساخت آنها تنها در انحصار چند کشور اروپایی( از جمله آلمان، سوئیس و انگلیس) و چینی بود.
وی افزود: این دستگاه ها اکنون در صنایع فلزی، خودروسازی، لوازم آشپزخانه صنعتی و آسانسورسازی کاربرد فراوانی دارند.
وی به مزایای این دستگاه ها اشاره کرد و اظهارداشت: این دستگاه ها با دقیق ترین روش های روز دنیا ساخته شده اند؛ همچنین در ساخت این دستگاه ها از بهترین برندهای داخلی و خارجی استفاده شده به همین دلیل کیفیت این محصول ها قابل رقابت با نمونه های مشابه خارجی است. از نظر قیمت نیز این دستگاه ها حدود بیست درصد از سیستم های وارداتی ارزان تر هستند.
مدیر عامل شرکت ماکو پرتوکاران صنعت پگاه درباره نحوه کارکرد این دستگاه ها عنوان کرد: این دستگاه ها یک سیستم نرم افزاری دارند. اپراتورها بر اساس برنامه طراحی شده وارد سیستم این دستگاه می شوند و از طریق قدرت و توان این سیستم ها اقدام به برشکاری مواد می کنند. برشکاری این مواد به نوع جنس آنها بستگی دارد.
وی درباره «دستگاه حکاکی فلزات و غیر فلزات» بیان کرد: فرایند حکاکی لیزر یک فرایند ماشین کاری غیر متعارف است که برای حکاکی تقریبا هر ماده ای که توسط فرایندهای ماشین کاری معمولی قابل علامت گذاری نیست، مورد استفاده قرار می گیرد.
میرزا بیگی ادامه داد: حکاکی طرح های پیچیده در زمان کوتاه و با دقت بالا، کیفیت فوق العاده پرتو خروجی سرعت بالای حکاکی و حکاکی به روی انواع فلزات و غیر فلزات با توان های متفاوت از جمله مهمترین مزایای این دستگاه است.
وی عدم وجود قطعات متحرک مانند آینه ها(باعث کاهش نیاز به تعمیر و نگهداری است)، توانایی برش فلزات رنگی( مانند مس، برنج و آلومینیوم)، بازه زمانی سرویس دستگاه( پنجاه درصد طولانی تر) و هزینه های تعمیر و نگهداری( ۵۰ درصد پایین تر)، استفاده از ژنراتورهای با طول عمر بالا، استفاده از ماشین های فرز دروازه ای در ساخت ماشین (برای اطمینان از ثبات طولانی مدت و امنیت بالا) و استفاده از موتورهای سروو با دقت و پردازش بالا را نیز از مزایای استفاده از «دستگاه های برش  فلزات فایبر» دانست.
میرزا بیگی درباره مشخصات «دستگاه برش غیر فلزات» نیز تصریح کرد: استفاده از موتورهای اسنپ موتورهای سفارشی این دستگاه باعث دقت بیشتر آن نسبت به نمونه های مشابه شده است. قابلیت برش و حکاکی به روی انواع غیر فلزات و استفاده از تسمه ثابت این دستگاه نیز باعث شده تا لرزش های موجود در کار به حداقل ممکن برسد. استفاده از بهترین و با کیفیت ترین قطعات، استفاده از قطعات مکانیکی اختصاصی، قابلیت نصب وای فای کنترل، قابلیت نصب و کنترل از راه دور و قابلیت اتصال شبکه جهت انتقال فرمان به دستگاه از دیگر مزایای این دستگاه است.
وی درباره «دستگاه برش فلزات و غیر فلزات» نیز گفت: سرعت بالای برش، استفاده از سیستم دنده شانه ای یا تسمه ثابت این دستگاه باعث بالا رفتن دقت این دستگاه می شود. استفاده از سیستم واتر کولینگ جهت خنک کاری بهتر سیستم اپتیکی، استفاده از سیستم هد اتوماتیک جهت تسریع بخشیدن برش مواد، قابلیت استفاده از موتور سرو در تمامی محورها، قابلیت نصب کنترل از راه دور(هندویل)، امکان اتصال شبکه و وای فای کنترل، برش مواد بدون سوختگی و پاشش آهن، استیل و گالوانیزه تا ضخامت یک و نیم میلی متر، نزدیکی سری برش تا ۲/۰ میلیمتر نیز از دیگر مزایای این دستگاه است.
لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری البرز

منبع خبر

پارک علم و فناوری البرز

پارک علم و فناوری البرز

زمینه فعالیت جامع

    نظرات