مسئول ارتباط با جامعه پارک علم و فناوری کردستان در مراسمی به مناسبت روز جهانی هوای پاک؛ ایده‌های خلاقانه و نوآورانه نسل امروز می‌تواند نجات‌بخش فردای زمین باشد

مسئول ارتباط با جامعه پارک علم و فناوری کردستان در مراسمی به مناسبت روز جهانی هوای پاک؛ ایده‌های خلاقانه و نوآورانه نسل امروز می‌تواند نجات‌بخش فردای زمین باشد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری کردستان، در بخشی از این مراسم مهندس کاشفی مسئول اداره بهره‌وری و تحول پارک علم و فناوری با اشاره به رسالت پارک‌های علم و فناوری اظهار داشت: سرمایه گذاری بر روی ایده­های نوآورانه دانش‌آموزان و نسل نوجوان و جوان از اهداف اصلی پارک علم و فناوری می باشد. به همین منظور، مراکز نوآوری و شکوفایی خلاقیت­ در راستای حمایت از دانش آموزان و دانشجویان خلاق و نوآور به منظور پرورش ایده­های نو و کاربردی فعالیت خود را آغاز نموده، و با حمایت از طرح­های ارائه شده نقش مهمی در توسعه خلاقیت و نوآوری در سطح جامعه به ویژه در بین دانش­آموزان و دانشجویان دارد. وی در ادامه افزود: ماموریت این مراکز ترویج فرهنگ نوآوری و کار تیمی، آموزش، مشاوره مستمر و کاربردی با هدف کسب مهارت در علوم و فناوری­های نوین، هدایت نوآوران در جهت رفع مشکلات جامعه از طریق کاربردی کردن آموخته­ها و ترویج فناوری­های نوین است.

در بخش دیگری از این مراسم دکتر احسنی خطاب به دانش‌آموزان حاضر در مراسم گفت: شما عزیزان می‌توانید همیاران محیط زیست در فضای خانواده‌ها و مدارس باشید. وی با ذکر مثال‌هایی از نحوه حفاظت از محیط زیست توسط دانش‌آموزان، اظهار داشت: فعالیت‌های بسیار ساده همچون تفکیک زباله، استفاده حداکثری از آب مصرفی، کاشت درخت و حتی تبدیل کردن پوست میوه‌ها به کود برای رشد درختان و گیاهان در منزل با روش‌های بسیار ساده و خانگی از کارهایی است که می‌توان برای حفظ محیط زیست انجام داد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ایده‌های خلاقانه و نوآورانه نسل امروز می‌تواند نجات‌بخش فردای زمین باشد، افزود: مجموعه ما در پارک علم و فناوری کردستان با آغوش باز پذیرای ایده‌های نوآورانه و خلاقانه شما در حوزه حفاظت از محیط زیست است. دکتر احسنی از دانش‌آموزان درخواست کرد در استفاده از کاغذ صرفه جویی کنند تا با این کار از قطع بی‌رویه درختان جلوگیری شود. ودر پایان اعلام کرد که اگر دانش‌آموزانی بتوانند روش و یا دستگاهی برای بازیافت کاغذ و بازتولید آن از کاغذ بازیافتی ابداع یا پیشنهاد کنند از طرف پارک علم و فناوری کردستان تمهیداتی برای تولید دستگاه و هدایایی به پاس قدردانی و خلاقیت به این عزیزان اهدا خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری کردستان

منبع خبر

پارک علم و فناوری کردستان

پارک علم و فناوری کردستان

پارک علم و فناوری کردستان یک پارک علم و فناوری در شهر سنندج می باشد

    نظرات