تیم کوک به انتهای لیست مدیرعامل‌های برتر دنیا سقوط کرد

تیم کوک به انتهای لیست مدیرعامل‌های برتر دنیا سقوط کرد

آخرین فهرستی که وب‌سایت Glassdoor از 100 مدیرعامل برتر جهان منتشر کرده است، نشان می‌هد تیم کوک (مدیرعامل اپل) در جایگاه 96 قرار گفته است.

به گزارش اکوسیستم، کوک سال گذشته از جایگاه 8 به جایگاه 53 سقوط کرد و در سال جاری میلادی نیز با 43 رتبه سقوط به رتبه 96 رسید و به سختی در این فهرست باقی ماند.

برای تهیه این فهرست، از پرسنل شرکت‌ها پرسیده می‌شود که آیا رهبری مدیرعامل شرکت را تایید می‌کنند؟ البته عملکرد مدیرعامل اپل با رضایت 91 درصدی پرسنل این شرکت به نظر عالی می‌رسد، اما این میزان نسبت به سال‌های قبل کاهش داشته است. متوسط امتیاز مدیرعامل‌ها در وب‌سایت Glassdoor تنها ۶۷ درصد بود.

برگزار کننده این نظر سنجی اظهار داشت که علت نارضایتی کارمندان اپل از مدیرعامل خود، فرهنگ پنهان‌کاری، استرس زیاد و زنجیره‌ای سختگیرانه از دستورات بوده است. البته این مشکلات در سال‌های قبل نیز مطرح بود و موضوعاتی نیست که به تازگی ایجاد شده باشد.

از طرف دیگر پرسنل اپل از مزایای رفاهی خوب، افراد عالی و محیط کاری سرگرم‌کننده به عنوان نقاط قوت کار در این شرکت یاد کرده‌اند. از آنجا که تعداد پرسنل بخش فروش از پرسنل داخل شرکت بیشتر است، این نظرات عمدتا تجربه بخش فروش شرکت اپل می‌باشد.

بعد از آنکه استیو جابز در سال 2011 میلادی از سمت مدیرعاملی اپل استعفا داد، تیم کوک عهده دار این سمت شد. از آن زمان تاکنون علیرغم انتقادهای بسیار در مورد عدم ایجاد نوآوری در اپل، اما کوک توانست این شرکت را به ارزشمندترین برند جهان مبدل کند. حتی این احتمال وجود دارد که در آینده‌ای نزدیک اپل عنوان نخستین شرکت ۱ تریلیون دلاری در دنیا را به دست آورد.

    نظرات