فرصت‌های تجاری‌سازی شکار می‌شود

فرصت‌های تجاری‌سازی شکار می‌شود

پس نباید تنها به عنوان یک ابزار علمی به ثبت اختراع توجه کرد. اختراع‌ها ظرفیت‌های زیادی برای درآمدزایی دارند. با توجه به این موضوع کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقدام به برگزاری کارگاه‌های ویژه کرده است. «شکارچی فرصت‌های تجاری‌سازی به کمک پتنت» عنوان یکی از این کارگاه‌ها است که ۱۶ و ۱۷ بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود.

پس ظرفیت‌های بالای پتنت برای درآمد زایی در این کارگاه بررسی می‌شود. زیرا اکنون این موضوع نه تنها مورد توجه صنایع و سرمایه گذاران قرار دارد بلکه استارتاپ‌ها و مراکز علمی مختلف را نیز درگیر خود کرده است.

در ایران نیز با وجود ظرفیت‌های فناورانه زیاد میان شرکت‌های دانش بنیان و نوپا توجه به این موضوع می‌تواند درآمدزایی برای کشور داشته باشد.

از این رو کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با رویکرد ویژه نسبت به تجاری‌سازی دارایی‌های فکری از محققان و صتعنگران در این حوزه حمایت می‌کند. ارائه آموزش‌های لازم در خصوص مالکیت فکری یکی از این جنبه‌های تمرکز در این حوزه است که می‌تواند نوع نگاه افراد به این حوزه پراهمیت و نحوه پرداختن صحیح به آن را تحت تاثیر قرار دهد.

کارگاه آموزشی شکار فرصت‌های تجاری‌سازی به کمک پتنت، می‌تواند ه علاقه‌مندان این حوزه کمک کند و سطح اطلاعات آن‌ها و به تناسب آن عملکرد نسبت به دارایی‌های فکری را به شکل قابل توجهی بهبود می‌دهد . تعریف حقوق مالکیت فکری و اهمیت آن، اقسام مختلف حقوق مالکیت فکری، تعریف اختراع و شرایط ثبت آن، بیان فرآیند ثبت پتنت و نگهداری از آن و معاهدات مربوطه، بررسی اطلاعات اسناد پتنت و آموزش نحوه مطالعه آن و آموزش جستجوی پتنت اهدافی است که با برگزاری این کارگاه آموزشی دنبال می‌شود.

بر اساس این گزارش، دوره پیشین این کارگاه ۲۲ و ۲۳ آبان ماه سال جاری برگزار شد و علاقمندان با مباحث مرتبط با مالکیت فکری آشنا شدند. همچنین کانون در راستای برنامه‌های حمایتی خود برای آموزش بهتر در حوزه مالکیت فکری، اقدام به انتشار تقویم آموزشی زمستانه کرده که حوزه‌های مختلف مرتبط با مالکیت فکری را پوشش داده است .

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/۲۵



اخبار مرتبط:

* ۲۳۸ اختراع برای حمایت تایید شد

*حمایت مالی ۹۰ درصدی کانون پتنت ایران از ثبت اختراع در خارج از کشور

*۸۴ اختراع ثبت بین‌المللی شد

*پتنت چیست؟/ نحوه ثبت مالکیت فکری و اختراع به صورت بین‌المللی


لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات