به استانداردها نزدیک‌تر شویم

به استانداردها نزدیک‌تر شویم

شبکه آزمایشگاهی با بیش از ۵۰۰ مرکز و ۱۲ هزار دستگاه در کشور تاکنون بیش از ۲ میلیون خدمت به جامعه صنعتی کشور ارائه کرده است. این شبکه امروز به سن بلوغ رسیده است و با تلاش رابطین ۳۱ استان و بیش از ۶۰ شهر در تمام حوزه‌های صنعتی، هایتک و بخش خصوصی، وزارت بهداشت، وزارت علوم توانسته ایم ارتقا پیدا کنیم.

با توجه به ۱۵ ساله شدن شبکه آزمایشگاهی و انتظارات از آن باید با تلاش بیشتر در مسیر بالندگی کشور حرکت کنیم. اکنون مهمترین مسئله ایران، اقتصاد است در حقیقت برای برپا بودن در بین مجامع جهانی باید قوی باشیم. این فرآیند نیازمند اقتصاد قوی است بنابراین باید ظرفیت‌های موجود را شناسایی و بسنجیم.

برای انحصار بازار جهانی نیازمند ارائه محصولات هایتک با قیمت پایین‌تر از قیمت ارائه شده توسط رقبای خود هستیم. نیروی انسانی مهمترین ظرفیت برای رسیدن به این هدف است و شبکه آزمایشگاهی با بیش از ۵۰۰ مرکز در سراسر کشور و ۱۲ هزار دستگاه تاکنون ۲.۲ میلیون خدمت به جامعه صنعتی کشور ارائه داده است.

سرمایه اصلی در شبکه آزمایشگاهی فناوری راهبردی نیروی انسانی خوانده می‌شود، در حقیقت تجهیزات در بسیاری از مکان‌ها وجود دارد، اما اگر نیروی انسانی فعال و پویا حضور نداشته باشد نفعی به جامعه نخواهد رسید. نیروی انسانی با نوع نگرش خود باعث می‌شود تا سرمایه‌های کشور راکت نماند و به ارتقای جامعه کمک کند.

محدودیت‌های منابع مالی دانشگاه‌ها باعث شده است که به بحث پژوهش و آزمایشگاه خیلی نپردازند بنابراین تمرکز خود را برای حمایت از این حوزه اختصاص داده ایم. طرح حمایت از هیات‌های علمی شامل همه دانشگاه‌های کشور اعم از پیام نور، جهاد دانشگاهی، خصوصی و دولتی خواهد بود.

شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تلاش است تا تعداد رابطین شبکه را در کل کشور افزایش دهد تا به کمک این افراد بتوانیم خدمات آزمایشگاهی در کشور را به استانداردها نزدیک‌تر کنیم.

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری


پایان پیام/۲۳

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات