شرکت های دانش بنیان و واحد های فناور با تکالیف مالی و مالیاتی آشنا شدند

شرکت های دانش بنیان و واحد های فناور با تکالیف مالی و مالیاتی آشنا شدند

نشست تخصصی آشنایی با تکالیف مالی و مالیاتی شرکت های دانش بنیان توسط کارگزاری یاسان با همکاری پارک علم و فناوری استان کرمانشاه در سالن شهید نورز نژاد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه در این نشست یوسف جلیلیان رئیس امورمالیاتی رسیدگی به شرکت ها ی دانش بنیان و واحد های فناور، زینب پورطهماسبی سرارزیاب شرکت های دانش بنیان و مدیرعامل کارگزاری یاسان ، طاهره مارالی ارزیاب مالی شرکت های دانش بنیان به بیان نحوه بررسی درخواست معافیت مالیاتی شرکت های دانش بنیان، ثبت و پلمپ دفاتر روزنامه و کل و تحریر آن¬ها،ثبت نام در سامانه ارزش افزوده و اقدام جهت دریافت گواهینامه ارزش افزوده،ارسال گزارشات فصلی،ارسال لیست حقوق و دستمزد به سازمان امور مالیاتی،ارسال اظهارنامه عملکرد پرداختند.

در این نشست رئیس امورمالیاتی رسیدگی به شرکت ها ی دانش بنیان و واحد های فناوراستان با بیان اینکه قانونگذار به جای معافیت نرخ صفر مالیاتی را مطرح کرده است افزود:باید تکالیف بصورت کامل انجام بگیرد تا نرخ صفر مالیاتی برای شرکت ها محاسبه گردد.

جلیلیان تصریح کرد: نرخ صفر روشی است که مودیان مشمول آن مکلف به تسلیم اظهار نامه دفاتر قانونی و اسناد و مدارک حسابداری خود هستند.

وی ادامه داد: به موجب ماده سه آیین نامه قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان معافیت موسسات و شرکت های دانش بنیان به مدت ۱۵ سال می باشد.

جلیلیان در ادامه با اشاره به اقدامات اشخاص حقوقی پس از تاسیس قانون مالیات های مستقیم افزود: تشکیل پرونده ، ثبت نام الکترونیکی و دریافت شماره، ثبت و پلمپ دفاتر، ثبت نام در سامانه ارزش افزوده، ارسال گزارشات فصلی، ارسال لیست حقوق و دستمزد در سازمان مالیاتی و اظهار نامه عملکرد بخشی از اقداماتی است که باید انجام بگیرد.

در پایان، به پرسش و مشکلات مالیاتی شرکت ها پاسخ داده شد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

منبع خبر

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه یک پارک علم و فناوری در شهر کرمانشاه می باشد

    نظرات