صنایع خلاق با ابزار آموزش اشتغال ایجاد می‌کند

صنایع خلاق با ابزار آموزش اشتغال ایجاد می‌کند

گسترش کار آفرینی و توسعه اشتغال مبتنی بر صنایع خلاق و فرهنگی می‌تواند بر مبنای بسترهای موجود شکل بگیرد.


عزیزالله رودینی مدیر عامل شرکت «مدرسه کسب و کار فناوران خلاق» مستقر در مرکز نوآوری صنایع خلاق سیستان و بلوچستان در این‌باره گفت: پس از فارغ التحصیلی در رشته کار آفرینی گرایش کار آفرینی بین الملل از دانشگاهی در مالزی به استان زادگاهم سیستان و بلوچستان باز گشتم و با توجه به شروع برنامه زیست بوم صنایع خلاق، به همکاری با پارک علم و فناوری استان پرداختم.


مدیر عامل شرکت «مدرسه کسب و کار فناوران خلاق» در ادامه افزود: «آموزش»، «مشاوره» و «پژوهش» سه خدمتی است که از طریق مدرسه و در مرکز نوآوری صنایع خلاق عرضه می‌کنیم. استان سیستان و بلوچستان از هر نظر اگر با کمبود مواجه باشد، از نظر وجود منابع انسانی پویا و جوانان مشتاق، چیزی کم ندارد. خوشبختانه جوانان منطقه بسیار مستعد هستند و حاضرند که با کمترین امکانات برای ایجاد شغل و کار آفرینی تلاش کنند.


این فعال حوزه صنایع خلاق ضمن اشاره به ظرفیت‌های موجود در این زمینه، افزود: سیستان و بلوچستان استان بسیار پنهاوری است که از عرصه‌‎های طبیعی مختلف و ظرفیت‌های فرهنگی بالای مانند صنایع دستی برخوردار است. مفهوم صنایع خلاق نیز بر بستر همین زمینه‌های فرهنگی شکل می‌گیرد و امکان رشد و نمو می‌یابد.


به گفته مدیر عامل شرکت«مدرسه کسب و کار فناوران خلاق» : معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقدامات مثبتی در زمینه ایجاد اشتغال مبتنی بر نوآوری انجام داده است. با این همه، باید اقدامات انجام گرفته توسط نهادها و سازمان‌های مختلف اعم از کمیته امداد امام خمینی(ره)، دانشگاه و دیگر نهادهای مختلف تجمیع شود و به صورت یک برنامه واحد و جامع درآید.


عزیزالله رودینی در ادامه با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته در پارک علم و فناوری استان سیستان و بلوچستان، بیان کرد: آی تی و آی سی تی، از جمله محورهای هستند که می‌توان بر اساس آنها برای استان‌های مانند سیستان و بلوچستان برنامه‌ریزی کرد تا با محوریت صنایع خلاق و شرکت‌‎های دانش بنیان بر موضوع کمبود شغل فائق آمد. استان سیستان و بلوچستان از ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه صنایع دستی و گردشگری برخوردار است که در این زمینه نیز ده‌ها تیم و شرکت خلاق شکل گرفته و در حال حاضر مشغول فعالیت هستند.

گزارش از: مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
پایان پیام/۳۳

اخبار مرتبط :

اعطای تسهیلات دانش بنیان به شرکت های خلاق

خلاقیت و نوآوری: چگونه شرکت های برنده خلاقیت را به ارزش و رشد تجاری تبدیل می کنند؟

نخستین فراخوان پذیرش مبادی معرفی شرکت‌های خلاق منتشر شد

« برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق» ابلاغ شد

گواهی صنایع خلاق و فرهنگی چه فایده‌ای برای استارتاپ‌ها دارد؟

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات