اختراع و ساخت نخستین دستگاه چندمنظوره در حوزه فیزیولوژی و تمرینات ورزشی

اختراع و ساخت نخستین دستگاه چندمنظوره در حوزه فیزیولوژی و تمرینات ورزشی

سید عباس علوی تبار دکترای تخصصی فیزیولوژی ورزش و مدیر شرکت  رهروان تندرستی عضو مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری البرز از اختراع و ساخت دستگاه فیزیولوژی ورزش برای نخستین بار خبر داد.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز، سید عباس علوی تبار دکترای تخصصی فیزیولوژی ورزش از دانشگاه سنت لوئیس انگلستان با اعلام این خبر گفت: امروزه بحث توسعه ورزش و کنترل و پیشگیری از بیماری یک موضوع بسیار مهم است و مردم در سنین مختلف با موضوعات مختلفی مثل لاغری و چاقی، ام اس و سرطان و ... مواجه هستند و ما با اختراع خود مدعی هستیم که می توانیم برای این مشکلات راه حل از مدل ورزشی و به واسطه بررسی نیازهای فرد بر اساس تشخیص دستگاه ارائه نماییم.
وی افزود: دستگاه مذکور باهدف تسهیل نمودن امکان ورزش کردن برای افراد مختلف به‌ویژه گروه‌های خاص طراحی‌شده و قابلیت استفاده و نصب در منزل، ادارات، مراکز درمانی فیزیوتراپی، مراکز درمانی اصلاح حرکات، مکان‌های عمومی ورزشی، باشگاه‌های آمادگی جسمانی و بدنسازی سالن‌های ورزشی را دارد.
مدیر شرکت رهروان تندرستی  توضیح داد: دستگاهی را ساختیم که هم فیزیک بدن را به لحاظ داخلی وهم به لحاظ  ظاهری کنترل می کنیم. در واقع چاقی و لاغری و سایر مشکلات درونی و جسمی فرد را با دستگاهی که طراحی و ساختیم کنترل و اصلاح میکنیم.
علوی تبار افزود: با این دستگاه از عادات غلطی که وجود دارد و افراد از خوردن شام و ناهار و یا حتی صبحانه پرهیز می کنند ممانعت می کنیم چرا که این روش نمی تواند روش درستی برای کنترل چاقی و یا ایجاد لاغری باشد.
وی با تصریح اینکه هدف این اختراع، افزایش شمول حرکات تمرینی و ترغیب بیشتر افراد برای ورزش کردن در محلی که در دسترس آنها قرار دارد و مرتفع نمودن نقایص دستگاه‌های موجود در بازار است اظهار داشت: جامعه هدف این دستگاه، تمام افرادی هستند که در پی ارتقاء سطح آمادگی جسمانی خود و رسیدن به‌تناسب اندام می‌باشند. همچنین، افرادی که دچار آسیب‌های جسمانی شده‌اند برای اجرای حرکات و تمرینات فیزیوتراپی و حرکات اصلاحی، می‌توانند از این دستگاه بهره ببرند.

مدیر شرکت رهروان تندرستی عضو مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری البرز خاطرنشان کرد: این دستگاهی که ساختیم  دستگاه تشخیص است و می تواند به فرد کمک کند تا از وضعیت جسمانی خود آگاهی یافته و ورزش های متناسب با آنچه که باید انجام دهد.
وی افزود: مخترع و تولیدکننده این دستگاه برای اولین بار هستیم و در حال یافتن سرمایه گذار برای تولید انبوه آن و ورود به بازارهای داخلی و خارجی هستیم.
وی از اشتغال شش نفر در واحد فناور خود خبر داد و اعلام کرد: به محض تولید انبوه و ایجاد خط تولید کامل  می توانیم تا ۲۵ نفر را شاغل کنیم.
شایان ذکر است پارک علم و فناوری البرز در جلب و جذب و پذیرش شرکت های دانش بنیان و حمایت از فارغ التحصیلان، دانشوران و فناوران پیشتاز است.
لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری البرز

منبع خبر

پارک علم و فناوری البرز

پارک علم و فناوری البرز

زمینه فعالیت جامع

    نظرات