بلاکچین، تامین امنیت دنیای جدید دیتا را بر عهده خواهد گرفت

بلاکچین، تامین امنیت دنیای جدید دیتا را بر عهده خواهد گرفت

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، دکتر مهدی غفاری در دومین روز از برگزاری همایش بلاکچین که صبح امروز در محل دانشگاه گلستان برگزار شد بیان داشت: به جد معتقدیم که تحولات اساسی در حال اتفاق است و ارتباطات افراد با اینترنت به شدت در حال گسترش است.

وی تصریح کرد: نتیجه اولیه این گسترش ارتباطات، مواجه شدن با پدیده‌ای بنام " بیگ‌دیتا " است و در دنیا شاهد این هستیم که شرکت‌های بزرگی نظیر فیسبوک که به لحاظ اقتصادی ارزشمند هستند، ارزش خودشان را از آنالیز دیتاها بدست می‌آورند.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان در ادامه به دو مبحث IOT و AI اشاره کرد و گفت: امروزه یکی از مباحث مهم دنیا با عنوان IOT شناخته می‌شود که به دیوایس‌های متصل اشاره می‌کند؛ آمارها نشان می‌دهد که هم‌اکنون ۲۶ میلیارد دیوایس به اینترنت متصل و در حال رد و بدل نمودن دیتاهای مختلف است.

دکتر غفاری افزود: دومین مبحث مهم، AI و یا هوش مصنوعی است که پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که درآمد حاصل از هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۰ حدود ۵۸ میلیارد دلار خواهد بود که ۵۱ درصد آن ناشی از ارتباط بلاکچین با حوزه AI می‌باشد.

وی ادامه داد: این اعداد نشان‌دهنده اتفاقاتی بزرگ در این حوزه است که ایجاب می‌کند ما نیز با پرداختن به این حوزه بتوانیم ضمن آموزش متخصصان و کارشناسان خبره، از ظرفیت اشتغال ایجاد شده، بهره‌مند گردیم.

دکتر غفاری تصریح کرد: بلاکچین به عنوان سرویس در شرکت‌های بزرگی نظیر مایکروسافت و آمازون در حال استفاده است و شرکت‌های کوچک نیز دیر یا زود باید از این سرویس استفاده کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به جمعیت ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون نفری فعال در شبکه‌های اجتماعی و مشکلاتی که برای امنیت اطلاعات شخصی بوجود آمده است، سیستم‌های سنتی جوابگوی امنیت این فضا نخواهد بود و ایجاب می‌کند سیستمی از نوع بلاکچین امنیت این دنیای جدید را بر عهده گیرد.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان در پایان گفت: امید داریم که با برگزاری رویدادهایی از این دست در استان گلستان، تیم‌ها و شرکت‌هایی در این حوزه تشکیل شوند که بتوانند سهم خود را از کشور و دنیا بگیرند.

    لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گلستان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری گلستان

    پارک علم و فناوری گلستان

    پارک علم و فناوری گلستان یک پارک علم و فناوری در شهر آق قلا می باشد

      نظرات