کارگاه آموزشی رشد فناوری و تجاری سازی در اروپا "الزامات و روش های تجاری سازی در اروپا" و مراکز رشد بین المللی  دورنما و تجربیات برگزار شد

کارگاه آموزشی رشد فناوری و تجاری سازی در اروپا "الزامات و روش های تجاری سازی در اروپا" و مراکز رشد بین المللی دورنما و تجربیات برگزار شد

انجمن علمی پارک های علم و فناوری و مراکز رشد ایران کارگاهی آموزشی با عنوان "مراکز رشد بین المللی  دورنما و تجربیات " و "رشد فناوری و تجاری سازی در اروپا  الزامات و روش های تجاری سازی در اروپا " از تاریخ ۱۷ تا ۱۹ دی ماه ۹۸ در محل صندوق نواوری و شکوفایی و پارک فناوری پردیس برگزار نمود .


در کارگاهی که روز اول و با ارایه فرانک مانویل ساویان مدرس ایتالیایی برگزار شد، شرکت های متعددی ار سراسر ایران در جلسه حضور داشتند و سوالات گوناگونی در رابطه با دغدغه های فعالیت بین المللی شرکت ها مطرح شد. رشد تجاری سازی در اروپا مهمترین موضوع مورد بحث در این جلسات بود.

وی از شرایط تجاری سازی در شرایط تحریم گفت و اینکه شرکت ها باید کم کم بازارهای بزرگتری پیدا کنند و نخست در بازار های ایران رشد کنند، سپس بازارهایی در اسیا پیدا کرده و سرانجام وارد بازارهای بین المللی شوند. از دیگر برنامه های روز اول برگزاری کارگاهها نشست هایB۲B  بود که با حضور نمایندگان شرکت ها برگزار شد و شرکت ها در جلسه ای خصوصی سوالاتی در حوزه های مختلف از مدرس کارگاه می پرسیدند که عمده این سوالات در زمینه نحوه بین المللی کردن پروژه "ریخته گری مداوم" در یکی از شرکت ها یا حمایت و بین المللی کردن نوعی از برنج ایرانی و راهکارهای آن و همچنین یافتن نوعی توربین کلاسیک در شرایط تحریم بود.

در کارگاه آموزشی که با مراکز رشد بین المللی (دورنما و تجربیات)"  در پارک فناوری پردیس برگزار شد، مدیران و کارشناسان پارک های علم وفناوری مخاطبان برنامه بودند. در این کارگاه که در دو روز برگزار شد مدیران مراکز رشد پارک های علم و فناوری ایران گرد هم آمدند تا پای صحبت های فراک مانویل را درباره اکوسیستم های نواوری و فناوری در اروپا بشنوند. وی از مدل های مرکز رشد در اروپا گفت: بعضی از مراکز رشد فضا در اختیار شرکت ها قرار میدهند، برخی دیگر ازمایشگاه و تعدادی از مراکز رشد نیز خدمات شتاب دهی به شرکت ها میدهند.

او از استراتژی های مراکز رشد از قبیل درامدها،تاثیرات منطقه ای، ایجاد اشتغال و فعالیت ها در زمینه نواوری بیان داشت و نمونه ای از ثوک ولی در سوییس و فین تک در لندن عنوان کرد تا از راهبرد های مراکز رشد در اروپا بگوید.
لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری مازندران

منبع خبر

پارک علم و فناوری مازندران

پارک علم و فناوری مازندران

پارک علم و فناوری مازندران یک پارک علم و فناوری در شهر ساری می باشد

    نظرات