زمینه آشنایی پژوهشگران با مدل‌سازی منطقه‌ای اقیانوسی فراهم شد

زمینه آشنایی پژوهشگران با مدل‌سازی منطقه‌ای اقیانوسی فراهم شد

این دوره ۹ تا ۱۱ بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود و برای شرکت‌کنندگانی مناسب است که آشنایی مقدماتی با مفاهیم اقیانوس‌شناسی و مدل‌سازی دریایی دارند. بنابراین اساتید و دانشجویان رشته‌های مهندسی دریا، مهندسی سواحل و سازه‌های دریایی، فیزیک دریا و اقیانوس‌شناسی می‌توانند از این کارگاه سه روزه بهره لازم را ببرند.

آشنایی با مدل‌سازی و مدل‌های اقیانوسی، بارگذاری ROMS و آشنایی با سیستم مدیریت ورژن‌های کد با svn ، کامپایل کردن نمونه آزمایشی در حالت سری و موازی و به تصویر کشیدن نتایج خروجی برخی از محورهای این دوره آموزشی است.

بر اساس این گزارش، مدل‌های دریایی خود انواع مختلفی دارند که هر یک کارکردها، محدودیت‌ها و نقاط قوت مخصوص به خود را دارا هستند. به عنوان مثال مدل‌های منطقه‌ای در مقیاس خورها، ساحلی و فراساحلی فلات قاره کاربرد دارند. اما در این میان مدل منبع-باز (ROMS) یکی از پرکاربردترین مدل‌های اقیانوسی و دارای مجمع تبادل نظر فعال با هزاران کاربر ثبت شده است و از این نظر بر مدل‌های مشابه برتری دارد.

این دوره با حمایت گروه توسعه فناوری‌های دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شتابدهنده دریایی بادبان برگزار می‌شود. متقاضیان برای ثبت نام و شرکت در دوره می‌توانند با شماره ۶۶۰۵۹۴۳۵ تماس داشته باشند.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/۲۵


اخبار مرتبط:

* اقیانوس شناسی؛ رشته‌ای نوپا اما پرجاذبه

* جریان آب تنگه هرمز مدلسازی شد


لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات