حضور شتاب دهنده شاهکار در تالار همایش های وزارت کشور با موضوع حرکت به‌سوی انقلاب صنعتی چهارم و جامعه پنجم

حضور شتاب دهنده شاهکار در تالار همایش های وزارت کشور با موضوع حرکت به‌سوی انقلاب صنعتی چهارم و جامعه پنجم

شتاب دهنده شاهکار در میان شتاب دهنده های کشور تنها شتاب دهنده ای است که بر محور کسب و کار پلتفرمی با رویکرد نوآوری باز در راستای تحقق جامعه نسل پنجم تمرکز دارد. دکتر یونس یونسیان در حاشیه نشست مدیران فناوری اطلاعات بابیان این‌که در بررسی‌های امسال روی موضوع شتاب دهنده ها و نسخه های تازه از سرمایه گذاری بر روی استارتاپ ها با محور رونق تولید و صادرات، گفت: بنگاه‌های اقتصادی باید به‌سوی استقرار مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی حرکت کنند و با روش‌های فناورانه جدید همسو شوند. همچنین بنگاه‌ها اقتصادی باید موضوع سازمان‌های هیبریدی، حرکت به‌سوی انقلاب صنعتی چهارم یعنی عملیاتی کردن مؤلفه‌های هوشمند‌سازی کسب‌وکارها و جامعه پنجم مانند حرکت به سمت انسان‌محوری و تسلط انسان بر اشیا را جدی بگیرند و به سمت اجرایی شدن این موضوعات پیش روند. 

اولین شتاب دهنده هیبرید کشور بر اساس اقتصاد و کسب و کار پلتفرمی و تعاملی با رویکرد مدل نوآوری باز ، متدولوژی چابک  و مهندسی ذهن  در حوزه های هنری و علمی از عظیم داده، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین تا نقش فناوری و پلتفرم ها در سینما 

شتاب دهنده، فضاي کسب و كار اشتراكي و مرکز نوآوری شاهکار به عنوان اولین مدل و پارادایم اجرای نوآوری باز در دانشگاه صنعتي شاهرود با نام "شاهكار" تلاش می کند تا به نسل پنجم شتاب دهنده های جهان وارد شود. این شتاب دهنده با حضور شرکتهای فناور و هسته هاي استارتاپي مستقر در اين مرکز را می توان تلاشی برای فراتر رفتن از استانداردهاي دانشگاهي دانست، این مجموعه در نظر دارد با تقويت استارت آپ های دانش بنيان و حمايت از تجاري سازي فناوري هاي دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه موجب ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای دانشگاه و دانشجویان شود. به همت اداره كارآفريني دانشگاه و با حمایت سازمان ها، وزارت خانه ها و نهادهاي فعال در اين حوزه، برنامه مرکز نوآوري کليد خورده است و در فاز اول شتاب دهنده و مرکز نوآوري با همكاري شتاب دهنده آواتك به عنوان فعال ترين و بزرگ ترين شتاب دهنده كشور در قالب تفاهمنامه همكاري مشترك راه اندازي شده است و در صورت ادامه حمايتها فازهاي توسعه براي آن در نظر گرفته شده است. این شتاب دهنده مجموعه ای شامل استارتآپ های دانش بنیان و فناور، تيمهاي کارآفرين دانشجويى، شتابدهنده هاى خاص و مربيان و مشاوران استارتاپي مى باشد. حضور و تجمع اين گروه ها کنار همديگر به هم افزايي و كمك به خلق ارزش افزوده منجر مي شود. 

    منبع خبر

    شاهکار

    شاهکار

    اکران سیستم کسب و کار پلتفرمی با رویکرد نوآوری باز در راستای تحقق جامعه نسل پنجم

      نظرات