تقاضا برای پوشاک خارجی کاهش یافت

تقاضا برای پوشاک خارجی کاهش یافت

تقاضا برای پوشاک خارجی کاهش یافت

به گزارش پایگاه خبری تجارت طلایی نیوز، حضور برندهای پوشاک خارجی در مراکز تجاری تهران کمرنگ شد. معاون مدیرکل نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام این خبر از کاهش هفت هزار مترمربعی متراژ حضور برندهای خارجی پوشاک در مال‌های بزرگ تهران از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه خبر داد و افزود:‌ برندهای باکیفیت ایرانی جایگزین این برندها از جمله تولیدات ترکیه شده‌اند.

سیدمرتضی میرمحمدی عنوان ‌کرد: ممنوعیت واردات پوشاک و افزایش نرخ ارز سبب شده تا انگیزه‌ای برای استفاده از پوشاک داخلی ایجاد شود و به همین دلیل تولیدکنندگان داخلی نیز به بهبود کیفی تولیدات خود توجه کردند. به گفته معاون مدیرکل نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صنعت، معدن و تجارت، ‌این دستاورد با تامین ماشین‌آلات و فناوری روز از جمله فناوری ریسندگی مستقیم الیاف بلند و ریسندگی الیاف پنبه‌ای، همچنین ورود ماشین‌آلات مدل ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ تحقق یافته و با وجود تحریم‌ها، سرمایه‌گذاری خوبی در این حوزه انجام شده است.

رشد تولید و صادرات پوشاک

معاون مدیرکل نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صنعت در ادامه با اشاره به میزان تولید و صادرات پوشاک در ۹ ماه منتهی به آذر سال جاری افزود: در ۹ ماه امسال ۲۷۷ هزار تن پوشاک در کشور تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۲۰ درصدی نشان می‌دهد. میرمحمدی یادآورشد: آخرین آمار صادرات پوشاک اخذ‌شده از گمرک مربوط به نیمه نخست امسال است که ۲۹ میلیون دلار بوده و در مقایسه با نیمه نخست پارسال رشد ۱۵ درصدی داشته است.

معاون مدیرکل نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صنعت بیان کرد: امسال صادرات پارچه از نظر وزنی نیز روندی افزایشی داشته و با رشد ۱۲ درصدی به پنج هزار و ۶۰۰ تن رسیده است. میرمحمدی درباره تامین پوشاک شب عید نیز گفت: با توجه به کاهش قدرت اقتصادی مردم در ماه‌های گذشته و در نتیجه کاهش مصرف پوشاک از یکسو و افزایش تولید از سوی دیگر، برای تامین پوشاک در ایام پایانی سال هیچ مشکلی وجود ندارد. معاون مدیرکل نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صنعت در ادامه با استناد به آمارهای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به کاهش ۴۰۰ میلیون دلاری قاچاق پوشاک به کشور در یک سال گذشته (از ۲/۲ میلیارد دلار به ۸/۱ میلیارد دلار) اشاره کرد.

منبع: ایرنا

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

منبع خبر

تجارت طلایی نیک روش

تجارت طلایی نیک روش

تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

    نظرات