نمایندگان پارک علم و فناوری کردستان در دیدار با معاون آموزش و پرورش استان؛ ارتباط مستمر پارک علم و فناوری و آموزش و پرورش می‌تواند به ترویج فرهنگ نوآوری، فناوری و کارآفرینی در جامعه کمک شایانی کند.

نمایندگان پارک علم و فناوری کردستان در دیدار با معاون آموزش و پرورش استان؛ ارتباط مستمر پارک علم و فناوری و آموزش و پرورش می‌تواند به ترویج فرهنگ نوآوری، فناوری و کارآفرینی در جامعه کمک شایانی کند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری کردستان، در ابتدای این جلسه که در دفتر معاون متوسطه آموزش و پرورش استان انجام شد، آقای نامدار اظهار داشت: در آموزش و پرورش استان برقراری ارتباط تنگاتنگ و مستقیم با پارک علم و فناوری به عنوان کانونی برای توسعه فرهنگ نوآوری و کارآفرینی در میان دانش‌آموزان از اهمیت بالایی برخوردار است. وی با ذکر خاطره‌ای از دوران مدیریت خود در مدارس و اشاره به راه‌اندازی کانون‌های ایده و خلاقیت در آموزش و پرورش گفت: شناسایی ایده‌ها در آموزش و پرورش بسیار خوب انجام می‌گیرد اما حمایت از این ایده‌ها در این سیستم ناقص صورت می‌گیرد. نامداری افزود: به جدّ معتقدم که پارک علم و فناوری مامنی برای پرورش این ایده‌هاست و به جرات می‌توان گفت که استفاده از خلاقیت دانش‌آموزان حتی در مدیریت شهری مثمرثمر خواهد بود.

مهندس کاشفی مسئول تحول و بهره‌وری پارک علم و فناوری کردستان دو رسالت اصلی پارک علم و فناوری کردستان را کمک به ارتقای فرهنگ کارآفرینی، نوآوری و فناوری و همچنین حمایت از ایده‌های نوآورانه و فناورانه عنوان کرد و گفت: پارک علم و فناوری کردستان در راستای رسالت خود در توسعه فرهنگ نوآوری و فناوری اقدام به برگزاری جشنواره و همایش‌های نوآوری و کارآفرینی دانش‌آموزی و دانشجویی می‌نماید که این امر موجب ارتباط و تعامل مستمر با آینده سازان جامعه یعنی دانش‌آموزان و دانشجویان است. وی در ادامه با اشاره به خدمات پارک علم و فناوری به دانش‌آموزان تصریح کرد:  سرمایه گذاری بر روی ایده­های نوآورانه نسل نوجوان و جوان از اهداف اصلی پارک علم و فناوری می باشد. به همین منظور، مراکز نوآوری و شکوفایی خلاقیت­ در راستای حمایت از دانش آموزان و دانشجویان خلاق و نوآور به منظور پرورش ایده­های نو و کاربردی فعالیت خود را آغاز نموده، و با حمایت از طرح­های ارائه شده نقش مهمی در توسعه خلاقیت و نوآوری در سطح جامعه به ویژه در بین دانش­آموزان و دانشجویان دارد.

دکتر احسنی مسئول دفتر ارتباط با جامعه پارک علم و فناوری کردستان نیز با اشاره به طرح‌های پارک علم و فناوری کردستان برای گسترش فرهنگ نوآوری و فناوری در سطح استان گفت: یکی از برنامه‌های ما گسترش فعالیت‌های پارک در تمامی نقاط استان کردستان است به همین منظور حضور در بسیاری از مراکز آموزشی در مراکز شهری و روستایی در دستور کار قرار دارد.

وی حضور نمایندگان پارک در مدارس و معلمان مشتاق را در محیط پارک علم و فناوری و آشنایی با فعالیت‌های شرکت‌ها و واحدهای فناور مفید دانست و اظهار داشت: استمرار تعامل با آموزش و پرورش می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد تغییرات بنیادین در جامعه باشد. مسئول دفتر ارتباط با جامعه پارک علم و فناوری هماهنگی برای بازدید نمایندگان پارک از مدارس، برگزاری جلسه با سرگروه‌های آموزشی و فراهم نمودن حضور دانش‌آموزان برگزیده در جشنواره‌های ملی و استانی در پارک را راهکار ایجاد ارتباط مستمر دانست و گفت: می‌توان با آموزش دانش‌آموزان خلاق و صاحب ایده به تجاری‌سازی ایده‌ها و محصولات آنها کمک کرد.

منجمی کارشناس امور متوسطه استان نیز با اشاره به برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های دانش‌آموزی در سطح استان و کشور گفت: آموزش و پرورش استان از سال گذشته شروع به برگزاری جلسات TED X دانش‌آموزی کرده است و در این میان ایده‌های جالبی مطرح شده است که برخی از آنها نیز به مراحل کشوری جشنواره‌های ملی همچون جشنواره نوجوان خوارزمی راه‌یافته است. وی برگزاری دوره‌های منتورینگ و کسب و کار توسط پارک علم و فناوری را برای همکاران فعال در آموزش و پرورش و حتی دانش‌آموزان مستعد لازم دانسته و تصریح کرد: این امر می‌تواند زمینه‌ساز آشنایی بدنه آموزش و پرورش با فرهنگ کارآفرینی و نوآوری و تطبیق نحوه تدریس معلمان براساس این فرهنگ باشد.
لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری کردستان

منبع خبر

پارک علم و فناوری کردستان

پارک علم و فناوری کردستان

پارک علم و فناوری کردستان یک پارک علم و فناوری در شهر سنندج می باشد

    نظرات