تفاهمنامه همکاری بین مرکز رشد ICT و شتابدهنده فردوسی جهت سرمایه پذیری استارتاپها

تفاهمنامه همکاری بین مرکز رشد ICT و شتابدهنده فردوسی جهت سرمایه پذیری استارتاپها


پارک علم و فناوری خراسان و شتاب‌دهنده کسب و کار فردوسی تفاهم‌نامه‌ای امضا نمودند که به‌موجب آن، شتاب‌دهنده فردوسی به عنوان کارگزار رسمی پارک در حوزه "سرمایه پذیری و تامین مالی کسب و کار" معرفی گردید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان به نقل از مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات؛ پارک علم و فناوری خراسان که یکی از پارک‌های پیشرو کشور در حوزه حمایت از اکوسیستم کارآفرینی است، تاکنون شرکت‌های فناور، نوآور و دانش بنیان موفق بسیاری را در مسیر رشد و توسعه حمایت و همراهی نموده است. در این مسیر، یکی از نیازهای چنین شرکت‌هایی، جذب سرمایه است که به مثابه کاتالیزگر عمل نموده و فرآیند توسعه را برای کسب‌وکارهای نوآور تسریع می‌نماید؛ با این حال، شرکت‌های معدودی در این امر موفق بوده‌اند، چرا که جذب سرمایه‌ نیاز به دانش، تجربه و ارتباطاتی تخصصی است.

شتاب‌دهنده کسب‌وکار فردوسی که اولین شتاب‌دهنده دانش‌بنیان شرق کشور و یکی از شرکت‌های عضو پارک علم و فناوری خراسان است، در سال جاری از خدمت جدید خود که جذب سرمایه‌گذار برای استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپاست، رونمایی نمود که در مهر ماه سال جاری، موفق شد برای استارتاپ «سلام ساختمان» که یکی از شرکت‌های عضو مرکز رشد ICT پارک علم و فناوری خراسان است، از وی سی «اسمارت‌آپ» جذب سرمایه نماید.

https://ferdowsiaccelerator.ir/salam-sakhteman/

این اتفاق زمینه‌ای برای تعامل رسمی بین شتاب‌دهنده و پارک در این حوزه گردید و اکنون با امضای این تفاهم‌نامه، تمامی شرکت‌های عضو شبکه این پارک می‌توانند با داشتن معرفی‌نامه، از همراهی شتاب‌دهنده در مسیر جذب‌سرمایه‌گذار با شرایط ویژه برخوردار شوند. خدمات شتاب‌دهنده به شرکت‌های معرفی‌شده از طرف پارک علم و فناوری شامل موارد زیر می‌گردد:

  • شناسایی استراتژی لازم جهت آماده سازی کسب و کارها برای مواجهه با سرمایه‌گذار
  • کنترل و همکاری در تدوین مستندات لازم جهت ارائه به سرمایه‌گذار
  • طراحی مدل مواجهه با سرمایه‌گذار متناسب با هر کسب و کار
  • ارزشگذاری مجموعه و شناسایی سرمایه‌گذار مناسب هر کسب و کار
  • همراهی کسب و کار در جلسات مذاکره مستقیم با سرمایه گذار

علی جاهدی، مدیر مرکز رشد ICT پارک علم و فناوری خراسان، تسهیل و اولویت بخشی به سرمایه پذیری و جذب سرمایه در کسب و کارهای نوپا و دانش بنیان را گام بعدی توسعه اکوسیستم استارتاپی استان خراسان رضوی دانست و در همین راستا، یکی از نکات مثبت این تفاهم‌نامه را اختصاص اعتبار ریالی ویژه (گرنت) پارک (اعتباری که بخشی از هزینه تامین مالی را پوشش می‌دهد) به شرکت‌هایی که از طرف این مجموعه به شتابدهنده جهت این فرآیند معرفی ‌شوند، عنوان نمود. وی ابراز امیدواری کرد که با این ظرفیت جدید، میزان آمادگی جهت جذب سرمایه (سرمایه پذیری) کسب و کارهای فناور و دانش بنیان اکوسیستم استان بیش از گذشته رشد یافته و بتوانیم شاهد گامی دیگر در رشد و توسعه بیشتر اکوسیستم باشیم.

مدیرعامل شتاب‌دهنده فردوسی نیز اکوسیستم استارتاپی شرق کشور را دومین اکوسیستم رشد‌یافته کشور برشمرد که تاکنون ارزش‌های ویژه‌ای را در سطح ملی خلق نموده است و از همین رو، این تفاهم‌نامه را گام مثبت دیگری در اکوسیستم کارآفرینی شرق کشور دانست. مصطفی مکارم با اشاره به نقش انکارناپذیر پارک علم و فناوری در زیست‌بوم نوآوری استان، اذعان داشت که بسیاری از شرکت‌های عضو پارک، از شرایط لازم برای سرمایه‌پذیری برخوردارند و اکنون شتاب‌دهنده فردوسی، آمادگی کامل برای همراهی آنان در مسیر پرچالش جذب‌سرمایه‌گذار را دارد. عضو هیئت‌مدیره صندوق پژوهش و فناوری استان از آمادگی شتاب‌دهنده فردوسی در تامین مالی برای استارتاپ‌ها و شرکت‌هایی که عضو پارک نیستند، نیز خبر داد. متقاضیان می‌توانند با مراجعه به آدرس زیر، اطلاعات تکمیلی را مطالعه نمایند:

https://ferdowsiaccelerator.ir/investment-1/



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات