فیسبوک قوانین ممنوعیت تبلیغات ارزهای رمزنگاری شده را تغییر می‌دهد

فیسبوک قوانین ممنوعیت تبلیغات ارزهای رمزنگاری شده را تغییر می‌دهد

فیسبوک در آخرین اخبار خود اعلام کرده است که ممنوعیت تبلیغات ارز رمزنگاری شده خود را تغییر خواهد داد. به نظر می‌رسد این تصمیم فیسبوک قرار است چالش‌هایی را برای فیسبوک به همراه داشته باشد.

به گزارش اکوسیستم، فیسبوک قصد دارد تا ممنوعیت تبلیغات رمزنگاری را تغییر دهد. بر اساس آنچه فیسبوک اعلام کرده است، این شرکت به تبلیغات و محتواهایی در خصوص ارزهای رمزنگاری شده اجازه انتشار خواهد داد که قبل از انتشار، تأییدیه مشاوران را گرفته باشند. اما آن دسته از تبلیغات و محتواهایی که در آن‌ها به مواردی از جمله عرضه اولیه سکه و از این دست می‌پردازند، اجازه انتشار نخواهند یافت.

فیسبوک برای اولین بار قوانین مربوط به ممنوعیت تبلیغات ارزهای رمزنگاری شده را در ماه ژانویه سال جاری میلادی اعمال کرد. در آن زمان این شرکت بر این باور بود که شرکت‌های تبلیغ کننده در تبلیغات خود برای ارزهای رمزنگار شده حسن نیت ندارند.

به گفته فیسبوک قوانین ابتدایی که در خصوص ممنوعیت تبلیغات ارزهای رمزنگاری شده اعمال شده بسیار سخت‌گیرانه و زیاد بوده است اما تغییرات جدید در این قوانین نه تنها باعث افزایش امنیت در تبلیغات می‌شود بلکه  باعث بهبود یکپارچگی در تبلیغات فیسبوک می‌شود. تغییرات در این قوانین باعث می‌شود تا تبلیغات فریب‌دهنده از طریق فیسبوک منتشر نشوند.

هر چند بسیاری از کارشناسان بر این باورند فیسبوک نباید تنها بعد از شش ماه به اعمال تغییرات بر روی قوانین خود در خصوص تبلیغات ارزهای رمزنگاری شده بپردازد و مدت‌ زمان بیشتری لازم دارد اما به نظر می‌رسد فیسبوک برای اعمال این تغییرات آماده و مصمم است.

در رویه جدید فیسبوک برای اعمال قوانین جدید بر روی تبلیغات ارزهای رمزنگاری شده، تبلیغات قبل از انتشار در فیسبوک ابتدا توسط یک اپلیکیشن مورد بررسی قرار می‌گیرند تا مجاز بودن آن‌ها مشخص شود. فیسبوک تبلیغ کنندگان را موظف به مشخص کردن نوع گواهینامه تبلیغاتی که از آن تبعیت می‌کنند خواهد کرد. از طرفی اینکه تبلیغ کننده وابسته به چه شرکتی است نیز باید از سوی تبلیغ کننده مشخص شود.

هنوز مشخص نیست این اطلاعات چگونه در نهایت منجر به تشخیص مجاز یا غیر مجاز بودن تبلیغ می‌شوند.

همچنین تبلیغ کنندگان می‌بایست تبلیغاتی را که به نظر می‌رسد با قوانین ابتدایی شرکت فیسبوک در زمینه تبلیغات به غیر از قوانین مربوط به تبلیغات رمزنگاری شده مغایرت دارد، مشخص نمایند. فیسبوک عقیده دارد اعمال قوانین جدید تبلیغاتی به نحوی می‌تواند مانع آن می‌شود که تبلیغ کنندگان بتوانند به نحوی آن‌ها را دور بزنند.

راب لیترن در خصوص قوانین جدید فیسبوک در زمینه تبلیغات ارزهای رمزنگاری شده، بر این باور است که در آینده فیسبوک می‌تواند با بررسی‌های بیشتر قوانین را به نحوی تغییر دهد تا کمترین سوء استفاده از این دست تبلیغات توسط تبلیغ کنندگان انجام شود.

گوگل در ماه مارس سال جاری میلادی به دنبال ممنوعیت تبلیغات ارزهای رمزنگاری شده توسط فیسبوک، بر روی برخی از تبلیغات، کلماتی از جمله غیرقانونی و مشکوک را نمایش می‌دهد. شبکه‌های اجتماعی از توییتر و اسنپ چت نیز قوانین ممنوعیت تبلیغات ارزهای رمزنگاری شده منحصر به فرد خود را دارند. برای مثال توییتر تنها آن دسته از تبلیغاتی را نمایش می‌دهد که برای مبادله کیف ارز رمزنگاری توسط شرکت‌های معتبر منتشر شده‌اند.

متأسفانه با افزایش استفاده از صنعت رمزنگاری به خصوص در حوزه پول و دارایی کلاه‌برداری‌های کلانی رخ می‌دهد. بنابراین به نظر می‌رسد یکی از راهکارهای منطقی برای مقابله با این کلاه‌برداری‌ها اعمال قوانین سخت‌تر بر روی تبلیغات رمزنگاری باشد.

بر اساس اعلام FTC در دو ماه اول سال 2018 میلادی، کاربران ارزهای رمزنگاری شده در حدود 532 میلیون دلار به دلیل کلاه‌برداری‌هایی که در این زمینه صورت می‌گیرد ازدست ‌داده‌اند. گفته می‌شود این مقدار تا پایان سال جاری میلادی به 3 میلیارد دلار برسد.

    نظرات