دومین همایش اقتصاد دیجیتال و سامانه پاسخگو برگزار شد

دومین همایش اقتصاد دیجیتال و سامانه پاسخگو برگزار شد

اقتصاد دیجیتال حرف امروز نیست و ادبیات ۴۰ تا ۵۰ ساله در جهان دارد، اقتصاد دیجیتال یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت و الزام است و به بهبود نظام‌های گمرکی، مالیاتی و قانون‌گذاری در کشور نیاز دارد. بر همین اساس، دومین همایش اقتصاد دیجیتال و سامانه پاسخگو در کشور برگزار شد و ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم یکی از حامیان این رویداد فناورانه بود.

ارائه راه‌کارهای پولی و مالی و بازرگانی در چارچوب سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ نقش روابط‌ عمومی‌ها در معرفی سامانه‌های هوشمند‌سازی، توسعه اقتصاد ملی با رویکرد توسعه اقتصاد دیجیتال از جمله محورهای همایش بود.

«مدیریت و راهبری کلان حوزه هوشمندسازی و دولت الکترونیک و سامانه‌های هوشمند و پاسخگو در کشور»، «نظارت و ارزیابی فعالیت‌ها و برنامه‌های باز مهندسی و ارائه خدمات هوشمندسازی دستگاه‌های اجرایی کشور»، «ایجاد هماهنگی میان کلیه مدیران عالی فناوری اطلاعات دستگاه‌های اجرایی» و «به اشتراک‌گذاری و تبادل دانش و تجارت حاصل از اجرای برنامه‌های هوشمندسازی سامانه‌های کشور» از جمله اهداف برگزاری این رویداد بود.

همچنین از دیگر اهداف این همایش می‌توان به «تدوین راه‌کارهای بهره‌برداری از ظرفیت‌های بالقوه بخش خصوصی، انجمن‌های تخصصی و مراکز آموزشی، علمی و دانشگاهی، شرکت‌های دانش‌بنیان و معاونت‌های علمی و فناوری در توسعه و استقرار سامانه‌های هوشمند» و «نقش روابط عمومی‌ها در ارائه اطلاعات و سامانه‌های هوشمند و پاسخگو» اشاره کرد.

این رویداد فناورانه با محورهای مختلفی مانند «تدوین اسناد راهبردی ملی و ارائه به مراجع ذیصلاح قانونی»، «تدوین برنامه‌ها، اقدامات و دستورالعمل‌های اجرایی کارگروه‌های استانی»، «برنامه‌ریزی برای رسیدن به شاخص‌های برنامه‌های توسعه کشور در حوزه هوشمندسازی»، «ارائه الگوها و استانداردهای مورد نیاز برای اجرای پروژه‌های هوشمندسازی در سطح کشور» و «همکاری و تعامل با دستگاه‌ها و سازمان‌ها درباره مطالعه، طراحی و پیاده‌سازی و نظارت بر پروژه‌های مصوب» برگزار شد.

فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد، حجت الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی ا جمله مدعوین و حاضران در این رویداد فناورانه بودند.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/۲۳

اخبار مرتبط:

بزرگترین مشخصه اقتصاد دیجیتال دست یافتن به دو قابلیت رشد و پیشرفت است

اقتصاد دیجیتال انتخاب نیست یک ضرورت است

اقتصاد مقاومتی پیوند مستحکمی با اقتصاد دیجیتال دارد

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات