مطالبات شرکت ها بهبود فضای استقرار، بازار فروش و مسائل صنفی است

مطالبات شرکت ها بهبود فضای استقرار، بازار فروش و مسائل صنفی است

در آستانه برگزاری انتخابات نمایندگان شرکت های فناور مستقر در پارک، نشستی با حضور محمدمهدی لطفی، رئیس پارک علم و فناوری یزد، شهرام شکوهی، معاون فناوری و نوآوری، محمدقویدل، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل پارک و جمعی از مدیران عامل شرکت های فناور مستقر در پارک، ۱۹ بهمن ۹۸ در سالن جلسات مرکز فناوری اقبال برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری یزد، مجتبی مرآت، نماینده شرکت های مستقر در پارک هدف از برگزاری این جلسه را مشارکت شرکت ها در تصمیم گیری ها دانست و گفت: مطالبات شرکت ها در دو بخش داخل پارک مانند بهبود فضای استقرار و بخش بازار و مسائل صنفی است.
وی ضمن قدردانی از رئیس و معاون فناوری و نوآوری پارک به دلیل حضور در جلسات مربوط به انتخابات، گفت: امیدواریم شرکت ها در انتخابات حضور پرشوری داشته باشند تا بتوانیم از طریق نمایندگان مشکلات صنفی خود را حل کنیم.
عماد مرشدیان، یکی دیگر از نمایندگان فعلی شرکت ها نیز با اشاره به رویکرد جدید انتخابات در این دوره، گفت: از شرکت ها می خواهیم در انتخابات حضور حداکثری داشته باشند تا از این طریق نماینده مناسب انتخاب شود.
حمیده غالبی،مدیرعامل شرکت فناور رابین مستقر در پارک یزد ، با انتقاد از دوره دو ساله نمایندگی،گفت: به نظر من بهتراست نمایندگان برای یک دوره شش ماهه انتخاب شوند و در صورت داشتن برنامه های عملی و مناسب دوره نمایندگی آنها تمدیدشود.
وی تصریح کرد: باید این مساله در آیین نامه اصلاح و ساز و کار آن تعریف شود تا شرکت ها بتوانند در صورت ناکارآمدی نماینده منتخب خود، نماینده دیگری انتخاب کنند.
حسین جلالی، مدیرعامل شرکت پردیس فناور نیز بر لزوم پرداخت حق الزحمه به نمایندگان تاکیدکردوگفت: باید برای نمایندگان امتیازاتی در نظرگرفته شود تا انگیزه شرکت کنندگان در انتخابات بیشترشود.
جلیل رفیعی فر، مدیرعامل شرکت نویان ضمن قدردانی از نگاه ویژه رئیس پارک نسبت به شرکت ها به عنوان گردانندگان اصلی مجموعه،گفت: متاسفانه دردوره های قبل، نظرات نمایندگان بلا اثرشده بود و این مسئله موجب می‌شد انگیزه‌ای برای پیگیری آنها وجود نداشته باشد.
وی با تاکید بر لزوم داشتن اختیار و قدرت برای نمایندگان،گفت: این اختیار باید به صورت رسمی و غیررسمی وجود داشته باشدکه یکی ازاین اختیارات،داشتن حق رای در هیئت رئیسه به عنوان عالیترین مرجع تصمیم‌گیری پارک است.
الهام خدابنده ، مدیرعامل شرک روماک نیز با بیان اینکه حضور پرشور در انتخابات به تنهایی کافی نیست،گفت: متاسفانه نمایندگان پس از انتخاب شدن نظرات و مسائل شخصی خودرا به هیات رئیسه منتقل می کنند بدون اینکه طی جلساتی ازشرکت‌ها در این زمینه نظرخواهی کنند.
وی افزود: به همین دلیل هرچقدرهم حضور پرشوری در انتخابات وجود داشته باشد حاصل آن برای شرکتها مفید نخواهد بود و در صورتی این رویه اصلاح خواهد شد که نمایندگان منتخب نظرات اکثریت شرکت ها را اعلام کنند و پیگیر مطالبات شرکت ها به شیوه درست باشند.
محمد حسین طیب پور، مدیرعامل شرکت پترواکتان خلق فرصت، ارزش وثروت رابرای شرکتهای فناور لازم و حیاتی دانست وگفت: نمایندگان باید در خلق این سه فاکتور اصلی به شرکت ها کمک کنند.
رامین زارع، مدیر عامل مرکز توسعه فناوری سرامیک نیز با بیان اینکه نمایندگان نباید صرفا وظیفه توجیه کردن اقدامات پارک را داشته باشند، گفت: نمایندگان باید طوری عمل کنند که بعضی از خدمات و امکانات پارک در اختیار یک گروه حداقلی قرار نگیرد و بقیه شرکت ها نتوانند از آن منابع و امکانات مطلع شوند.
مجتبی عباسی راد ، مدیرعامل ساعیان صنعت مهمترین مسئله درمورد نمایندگان را داشتن اختیاردانست و گفت: باید در آیین نامه،ا ختیارات نمایندگان مشخص شود که البته قرار دادن یک رای در هیئت رئیسه برای نمایندگان پارک بسیار مفید و موثرخواهدبود.
وی با بیان اینکه شرکت ها نیز باید از نمایندگان منتخب خود حمایت کنند، گفت: بسیاری از شرکتها درجلسات مشترک با نمایندگان خود شرکت نمی کنند بنابراین باید سعی کنیم علاوه بر حضور در انتخابات، با حضور در جلسات هفتگی، از نماینده خود حمایت کنیم.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری یزد

منبع خبر

پارک علم و فناوری یزد

پارک علم و فناوری یزد

زندگی با طعم فناوری ایرانی

    نظرات