پارک علم و فناوری از استارتاپ‌های حوزه بانوان حمایت می‌کند// ایران به فضای نوآوری دنیا نزدیک است

پارک علم و فناوری از استارتاپ‌های حوزه بانوان حمایت می‌کند// ایران به فضای نوآوری دنیا نزدیک است

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، دکتر مهدی غفاری عصر امروز (پنجشنبه ۲۴ بهمن) در آئین افتتاحیه نخستین استارت‌آپ‌ویکند بانوان خلاق در استان گلستان اظهار کرد: تمام ایده‌ها در این استارتاپ ویکند توسط بانوان خلاق طراحی و اجرا می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان ادامه داد: همه ما می‌دانیم که سبک زندگی ما تغییرات زیادی داشته است و امروز کمتر کسی است که برای خرید لپ‌تاپ و یا لوازم دیگر به خیابان‌ها برود و در بازارها بچرخد، همچنین در فضای حمل و نقل، اسنپ و ماکسیم جایگاه خوبی پیدا کردند.

وی متذکر شد: مهرماه امسال در اجلاس روسای پارک‌های علم و فناوری و مناطق نوآوری جهان که به میزبانی کشور فر انسه برگزار می‌شد، شرکت کردیم و در این اجلاس به این مهم پی بردیم که فاصله ایران با این کشورها در حوزه فناوری کم است و ما به فضاهای نوآوری دنیا بسیار نزدیک هستیم.

دکتر غفاری ادامه داد: ایران در حوزه پارک‌های علم و فناوری جایگاه بسیار خوبی دارد و پتانسیل های اقتصادی بی‌نظیری در این زمینه به وجود آمده؛ در حوزه خدمات هم می‌توانیم کارهای زیادی را در بخش بانوان انجام دهیم و نکته اصلی این است که بتوانیم نیازی را پیدا کنیم و بتوانیم برای آن راه‌حلی ارائه کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان با بیان اینکه میانگین سن افرادی که در شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت می‌کنند ۲۳ تا ۲۵ سال است، افزود: در سال‌های گذشته رشد اقتصادی خوبی را از فعالیت استارتاپ‌ها شاهد بودیم و امسال نیز نسبت به سال گذشته با رشد ۳۰۰ تا ۴۰۰ درصدی همراه بودند .

دکتر غفاری همچنین به ظرفیت بانوان از لحاظ جمعیتی و دانشگاهی اشاره کرد و گفت: طی سال‌های گذشته استارتاپ‌های خوبی توسط بانوان در کشور راه‌اندازی شده است .

وی افزود: در مجموعه پارک علم و فناوری استان گلستان آماده حمایت همه‌جانبه از استارتاپ‌ها در حوزه بانوان هستیم و با تمام مشکلاتی که وجود دارد از این استارتاپ‌ها ب انحاء مختلف از قبیل تامین سرمایه اولیه، دفاتر کار و مشاور اقتصادی حمایت خواهیم کرد.

گفتنی است، کسب‌وکار الکترونیکی، سلامت زنان، بهداشت، زیبایی، ورزش، صنایع غذایی، مادر و کودک، گردشگری، تشریفات و پذیرایی، مد و لباس، گیاهان دارویی و طب سنتی و اسباب بازی از جمله محورهای برگزاری استارتاپ ویکند بانوان خلاق در استان گلستان است.

    لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گلستان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری گلستان

    پارک علم و فناوری گلستان

    پارک علم و فناوری گلستان یک پارک علم و فناوری در شهر آق قلا می باشد

      نظرات