بازدید جمعی از دانش‌آموزان متوسطه شهید علیزاده نایسر از پارک علم و فناوری کردستان

بازدید جمعی از دانش‌آموزان متوسطه شهید علیزاده نایسر از پارک علم و فناوری کردستان

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری کردستان، دکتر احسنی مسئول ارتباط با جامعه پارک با اشاره به اینکه بسیاری از تکنولوژی‌های برتر امروزی از ایده‌های بسیار ساده شروع شده‌اند، گفت: هیچ وقت خود و ایده‌هایتان را دست کم نگیرید حتی اگر به نظر اطرافیان خنده‌دار باشد. وی ادامه داد: حتی اگر ایده خلاقانه‌ای برای کیف، کفش و یا لباس خود دارید سعی کنید با مطالعه و مشاوره با فعالان این حوزه نمونه ساده‌ای از آن را درست کنید چرا که ممکن است همین نمونه ساده شما را به بازار مد و لباس هدایت کند. وی با ذکر مثالی از پتانسیل منطقه منفصل شهری نایسر در حوزه تولید سبزیجات و باغداری، تشریح کرد: شما با ارتباط مستقیم با باغداران و فعالان این حوزه و تولید یک اپلیکیشن می‌توانید محصولات تولیدی را مستقیما به مشتریان عرضه کنید. دکتر احسنی در پایان اظهار داشت: امیدوارم که در آینده نزدیک ایده‌های شما تبدیل به کسب و کارهای موفقی شود و این امر فقط با تلاش و پشتکار و علم اندوزی میسر است.

در ادامه دکتر عبدالملکی کارشناس بخش جذب و پذیرش پارک علم و فناوری کردستان نیز فرآیند از ایده تا کارآفرینی را برای دانش‌آموزان تشریح کرد. وی با ذکر مثالی به توضیح مفاهیمی همچون خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی پرداخت و گفت: با نگریستن در  محیط زندگی خود، مشکلاتی را مشاهده می‌کنید، سعی کنید برای این مشکل راه حلی هرچند ساده پیدا کنید. خلاقیت در شما به معنای رسیدن به ایده‌های جدید به منظور حل مشکلات با صحیح ترین روش است . هر گاه شما تلاشی در زمینه اصلاح ، کوتاه‌سازی ، بهینه‌سازی ، اقتصادی کردن و هر فرایند دیگری که باعث بهتر شدن فعالیتی از روش جدید می‌شود را بکارگیری خلاقیت در آن فعالیت نامید. پس به زبان ساده به کارگیری توانایی های ذهنی برای ایجاد یک فکر یا مفهوم جدید (تولید ایده ها و راه حل های متعدد، جدید و مناسب برای حل مشکلات  و مسائل) خلاقیت است. دکتر عبدالملکی در ادامه به تشریح واژه نوآوری پرداخت و اظهار داشت: نوآوری یکی از واژه‌هایی است که امروزه به کرات در فضای کسب‌وکار، مدارس، دانشگاه‌ها و حتی محیط‌های اجتماعی مختلف شنیده می‌شود. اگر بخواهیم نوآوری را به زبان ساده بیان کنیم، می‌توان گفت: ایجاد فکرهای جدید و تبدیل آن به عمل و کاربردهای سودمند، نوآوری است. کارشناس بخش جذب و پذیرش پارک ادامه داد: خلاقیت و نوآوری از الزامات کارآفرینی است. کارآفرینی فرآیندی است که منجر به خلق محصول جدید و با ارزش می شود و کارآفرین فردی است که یک تفکر و ایده نو را با استفاده از ابزارهای خلاقیت و نوآوری تبدیل به محصول  می‌کند. وی در پایان ضمن دعوت از دانش‌آموزان به حضور در فضای پارک و رویدادهای برگزار شده در حوزه کسب و کارهای نوپا، گفت: هرگونه ایده خلاقانه و نوآورانه‌‌ای که به ذهن شما می‌رسد ممکن است آغازگر فرآیند کارآفرینی باشد، پس آن را جدی بگیرید و برای تحقق آن بسیار تلاش کنید.

پایان بخش این بازدید، حضور دانش‌آموزان در محل شتابدهنده ژرفا بود. در این بخش نیز مهندس رستمی فعال حوزه گردشگری و از همکاران شتابدهنده، مهارت را ضامن موفقیت در دنیای آینده دانست و گفت: بنده به عنوان یک فعال حوزه گردشگری به فرد متخصص نیاز دارم و به نظر من مهارت اصلی‌ترین معیار برای استخدام در شرکت بنده است. وی با تاکید بر یادگیری مهارت از دوران دانش‌آموزی اظهار داشت: اگر راه خود را برای آینده از همین سنین نوجوانی ترسیم کنید و بر این اساس مهارت آموزی کنید، قطعا آینده روشنی در انتظار شماست و به عنوان یک نیروی ماهر می‌توانید مسئولیت خود را در قبال خود، خانواده و جامعه به نحو احسن به انجام برسانید. این فعال حوزه کسب و کار در پایان خاطر نشان کرد: راه تبدیل شدن به کارآفرین، رویا پردازی، مهارت آموزی و تلاش برای تحقق این رویاهاست.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری کردستان

منبع خبر

پارک علم و فناوری کردستان

پارک علم و فناوری کردستان

پارک علم و فناوری کردستان یک پارک علم و فناوری در شهر سنندج می باشد

    نظرات