جالی خالی کارخانه نوآوری در قم احساس می‌شود

جالی خالی کارخانه نوآوری در قم احساس می‌شود


دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و مشاور علمی معاون ریاست جمهوری طی سخنانی با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ هزار تن در شرکت‌های دانش بنیان اشتغال دارند، گفت: کارخانه نوآوری در قم باید ایجاد شود.

پرویز کرمی بیان کرد: ۲۷ هزار میلیارد دلار ارزش گردش مالی شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح جهان است که سهم ایران از بازار بزرگ قابل توجه نیست.

وی با بیان اینکه ۵ هزار شرکت دانش بنیان و ۶ هزار استارتاپ در سطح کشور وجود دارد، افزود: برای اینکه شرکت‌های دانش بنیان به جایگاه واقعی خود برسند باید گفتمان اصلی کشور، گفتمان علم و هنر باشد.

دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان با ابراز تاسف از این که سینمای ایران فرد محور است، گفت: در صنعت سینما شرکت‌های سینمایی روند و فعالیت هنری را تعیین می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر زبان برنده و گویای هنر به یاری شرکت‌های دانش بنیان بیاید روند توسعه این شرکت‌ها در روند منطقی خود قرار می‌گیرد.

کرمی در ادامه، گفت: قم باید به قطب اصلی شرکت‌های استارتاپی حوزه علوم انسانی و اسلامی کشور تبدیل گردد.

وی خاطرنشان کرد: جای خالی مرکز و کارخانه علم و فناوری در سطح استان قم کاملاً احساس می‌شود و مسئولان باید رایزنی‌های لازم را با مسئولان ملی برای راه اندازی چنین مرکزی را مطالبه کنند.

دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش بنیان افزود: معاونت علمی ریاست جمهوری آمادگی دارد تا واحدهای راکد استان را به محلی برای کارخانه‌های نوآوری و شتابنده‌های فناوری تبدیل کند.


لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری قم

منبع خبر

پارک علم و فناوری قم

پارک علم و فناوری قم

پارک علم و فناوری قم یک پارک علم و فناوری در شهر قم می باشد

    نظرات