فرهنگ علم باوری و نوآوری باید تقویت شود

فرهنگ علم باوری و نوآوری باید تقویت شود


استاندار قم نیز در این مراسم با بیان اینکه فرهنگ آموختنی است نه ساختنی گفت: فرهنگ علم باوری و پذیرش نوآوری در جامعه باید تقویت شود.

بهرام سرمست گفت: زبان هنر می‌تواند سبب ارتقای فرهنگ علمی و نوآوری در سطح استان شود.

وی با اعلام اینکه فرهنگ جامعه نیاز به باز تعریف دارد، گفت: به نظرم فرهنگ همه آن چیزهایی است که از بدو تولد تا لحظه مرگ یاد می‌گیریم تلقی می‌شود و نباید نگاه تصنعی به مقوله فرهنگ داشت.

استاندار قم با تاکید بر اینکه هنوز پاسخی روشن و درست برای شعار علم بهتر است یا ثروت در جامعه نداریم گفت: خیلی‌ها به صورت زبانی روی علم تکیه دارند اما در عمل و رفتار اجتماعی مظاهر ثروت اهمیت پیدا می‌کند.

وی عنوان کرد: علم باوری و مدیریت علمی پایه اصلی در توسعه و رونق شرکت‌های دانش بنیان استان است.

سرمست یادآور شد: برای رسیدن شرکت‌های دانش بنیان به جایگاه واقعی خود باید دیدگاه‌های عمومی در رابطه با علم و شرکت‌های فناوری محور مورد بازنگری قرار بگیرد.

وی اظهار داشت: سهم علم در کارآفرینی و درآمدزایی باید محترم شمرده شده و فعالان اقتصادی باید نقش علم را احصا کنند.

استاندار قم ادامه داد: برای عبور از دانشگاه‌های نسل سوم و ورود به دانشگاه‌های نسل چهارم باید به مسئله علم و پژوهش توجه ویژه‌ای انجام شود.

وی گفت: علم باوری باید از دوران کودکی و دبستان به نسل جدید به عنوان یک ارزش منتقل شده و ارزش‌های رایج کنونی تغییر پیدا کند.

سرمست ابراز کرد: زبان هنر با بهره بردن از قالب‌های مختلف هنری می‌تواند در فرهنگ سازی و تغییر ارزش‌های جامعه در رابطه با مسئله علم بیشترین نقش را ایفا کند.


لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری قم

منبع خبر

پارک علم و فناوری قم

پارک علم و فناوری قم

پارک علم و فناوری قم یک پارک علم و فناوری در شهر قم می باشد

    نظرات