برگزاری رویداد معرفی نیازهای فناورانه صنعت نساجی

برگزاری رویداد معرفی نیازهای فناورانه صنعت نساجی

رویداد معرفی نیازهای فناورانه صنعت نساجی روز شنبه، سوم اسفند ۹۸ با حضور اصغر مصاحب، معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی ایران، مجتبی دستمالچیان، رئیس انجمن نساجی و پوشاک استان یزد، عزالدینی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد و جمعی از صنعتگران، فناوران و نمایندگان واحدهای صنعتی، در سالن آمفی تئاتر هتل مشیرالممالک یزد برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری یزد، در مراسم آغازین این رویداد که به همت شرکت راهکار تجارت پویا سورنا (کارگزار فن بازار منطقه ای استان یزد)برگزار شد، امید علومی، مدیرعامل این شرکت، این رویداد را نخستین رویداد تخصصی حوزه صنعت نساجی در کشور و استان یزد دانست که به همت شرکت شهرک های صنعتی استان یزد و فن بازار و حمایت پارک علم و فناوری یزد،انجمن صنعت نساجی استان یزد، اتاق بازرگانی استان یزد برگزار شده است و گفت: در این رویداد حدود ۲۰ نیاز فناوری از طریق صنعتگران در سه بخش ریسندگی، بافندگی و چاپ مطرح و در نهایت جلسات بی تو بی برگزار خواهد شد.
وی از قراردادن میزهایی برای هر یک از صنایع در جلسات b۲b خبر داد و گفت:
میز مدیران فنی با حضور چند تن از مدیران فنی صنایع جهت رفع مشکلات و سوالات، میز تسهیل گران با حضور شرکت شهرک های صنعتی، مرکز نوآوری پارک علم و فناوری یزد و فن بازار جهت ارائه حمایت های خود در نظر گرفته شده است.

علومی افزود: چیزی که امروز ارائه می شود نتیجه چندین ماه کار و تلاش برای احصای نیازها و شبکه سازی بین جامعه متقاضی و عرضه کنندگان است که در خلال برگزاری این رویداد چندین مورد نیاز نیز رفع شده است.
اصغر مصاحب، معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع صاحبان صنعت و فناوران گفت: سازمان صنایع کوچک طی سال‌های اخیر دو حوزه کارآفرینی و بنگاه ها و حوزه صنعتی و فناوری را به صورت خاص مورد توجه قرار داده است‌.
وی با بیان اینکه طی یک سال گذشته با طراحی سامانه و پیگیری نیازهای موجود در صنایع مختلف به دنبال رفع این نیازها بوده ایم،گفت:به این منظور حدود ۶۰۰ مشاور را در سامانه خود فعال کرده و متولی ۱۴ فن بازار در کشور هستیم.
وی از برگزاری رویدادهای استارتاپی به منظور توسعه و رسوخ فناوری در صنعت کشور و بنگاههای کوچک و متوسط خبر داد و گفت: خوشبختانه استان یزد در برگزاری این رویدادها پیش قدم بوده و اولین رویداد را در حوزه کاشی و سرامیک و رویداد دوم را در صنعت نساجی برگزار کرده است.
مصاحب از رونمایی از سند صنعت نساجی و پوشاک در سه ماهه نخست سال ۹۹ خبر داد و گفت:این سند تلفیقی از دو سند طراحی شده در حوزه پوشاک و بازار است.
وی صنعت نساجی رو جزو سه صنعت برتر کشور در سال جاری دانست و گفت:
امیدواریم این پویایی و بالندگی ادامه دار بوده و با استفاده از دانشی که واحدهای فناور به صنعت تزریق می کنند بتوانیم در سطح بین المللی عرضه داشته و رقابت پذیر باشیم.
در ادامه، مجتبی دستمالچیان، رئیس انجمن نساجی و پوشاک استان یزد با بیان اینکه صنعت نساجی،صنعت بومی استان یزد است،گفت: در حال حاضر ۱۹۴۳ واحد کوچک و بزرگ در استان در حوزه نساجی داریم که رقم قابل توجهی است و نیاز به توجه بیشتر به این صنعت را ایجاب می کند.
وی با اشاره به تحریم ها و آسیب آن به صنعت نساجی،گفت: برگزاری چنین رویدادهایی بسیار حیاتی و با ارزش است به این دلیل که متاسفانه عدم اطلاع از امکان برطرف کردن نیازها در خود استان باعث می شود که هزینه بیشتری پرداخت شود.
دستمالچیان افزود: صنعت نساجی در تحریم ها موفق عمل کرده و رشد مثبت داشته است اگر مسئولین توجه به موقع و نگاه ویژه به این صنعت داشته باشند رشد بهتری پیدا خواهد کرد.
وی با بیان اینکه استان یزد قطب تولید پارچه های فاخر در کشور است، گفت: تولید ۹۰ درصد پارچه های رومبلی، شال و روسری و تقریباً بالای ۹۰ درصد تولید روفرشی در استان یزد انجام می شود که اکثر آنها توسط واحدهای تولیدی کوچک تولید می شوند.
.
گفتنی است، در ادامه این رویداد نمایندگان واحدهای صنعتی نیازهای فناورانه خود را معرفی نموده و جلسات بی تو بی برگزار شد

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری یزد

منبع خبر

پارک علم و فناوری یزد

پارک علم و فناوری یزد

زندگی با طعم فناوری ایرانی

    نظرات