بهره وری کمتر از 8 درصد در اقتصاد ایران

بهره وری کمتر از 8 درصد در اقتصاد ایران

بهرام شکوری (رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران) در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با اشاره به این موضوع که تعاریف مختلفی از بهره‌وری وجود دارد، گفت: کمتر از 8 درصد در اقتصاد ایران بهره‌وری وجود دارد.

به گزارش اکوسیستم، شکوری اظهار داشت: خصوصی سازی یکی از راهکارهای دنیا برای افزایش بهره‌وری است، موضوعی که در ایران شاهد آن نبودیم و ارقام نشان می‌دهند که تمام واگذاری‌های انجام شده به بیش از 150 میلیارد تومان نمی‌رسد.

وی اضافه کرد: ارتباط میان دانشگاه و صنعت یکی دیگر از راهکارهای افزایش بهره‌وری در اقتصاد است، اما متاسفانه این راهکار نیز در کشور ما اجرا نشده و نهایتا حمایت از تحقیق و توسعه برای فعالان اقتصادی نیز راهکار دیگر است.

رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران گفت: اگرچه در حوزه نیروی انسانی یکی کشورهای برتر هستیم، اما در تکنولوژی، چندان استفاده‌ای از این حوزه نکردیم.

وی ضمن اشاره به اهمیت بنگاه‌های کوچک و متوسط، بیان کرد: در کشور ما ۹۸/۳ درصد معادن، کوچک و متوسط هستند و بخش خصوصی واقعی در آنها فعالیت دارد که حمایت از آنها کمک زیادی به اقتصاد و اشتغال خواهد کرد.

شکوری ادامه داد: با احداث کارخانه‌های فرآوری کوچک، کار را در حوزه معادن شروع کردیم و این کار در استان کرمان نیز قابل انجام است.

    نظرات