سیاوود مسیر پرفراز و نشیبش را با تجربه‌ای...

سیاوود مسیر پرفراز و نشیبش را با تجربه‌ای...

سیاوود مسیر پرفراز و نشیبش را با تجربه‌ای دیرینه طی می‌کند

کمتر از پنج سال از تولد برند سیاوود به‌عنوان یک برند تولیدکننده پوشاک مردانه و زنانه کاملا ایرانی می‌گذرد. برندی که به پشتوانه تجربه ۴۰ ساله کانون تولید ایران فعالیت خود را آغاز کرده و همپای برندهای مشابه ایرانی و خارجی خود گام برمی‌دارد. نازنین فرد‌اسماعیل‌پور، مدیر اجرایی برند سیاوود در گفت‌و‌گو با ماهنامه تجارت طلایی توضیحاتی را ارائه داده است که در ادامه می‌خوانید.

محصولات سیاوود در چند دسته قرار می‌گیرند؟ در حال حاضر سیاوود دارای چند شعبه نمایندگی در سراسر کشور است؟

در حال حاضر سیاوود ارائه‌دهنده محصولات پوشاک زنانه و مردانه است و هنوز در حوزه تولیدات پوشاک کودک و نوجوان وارد نشده است. محصولات ما در حوزه پوشاک کژوال یا فورمال کژوال است. تمرکز ما نیز در برند سیاوود بر ارائه پوشاک ویژه استفاده روزمره و بیرون از خانه است.

برند سیاوود هم‌اکنون محصولات خود را در شهرهای تهران، یزد، آمل و ملایر به فروش می‌رساند. دو شعبه دیگر نیز طی یک ماهه آینده افتتاح خواهد شد. به‌طور کلی در حال حاضر برند سیاوود دارای ۹ شعبه در سراسر کشور است.

سیاوود چه قشری از جامعه را به‌عنوان بازار هدف مدنظر قرار داده است؟

قشر متوسط رو به بالای جامعه که از نظر درآمدی شرایط مناسبی دارند بازار هدف ما هستند. ما در برند سیاوود به دنبال تثبیت جایگاه‌مان برای نمایش بهترین عملکرد هستیم و شاید همین عامل باعث شده تا قیمت محصولات‌مان نسبت به سایر برندهای مشابه ایرانی، بالاتر باشد، چراکه تولیدات ما تیراژ پایینی داشته و به نسبت انحصاری‌تر است.

ما در برند سیاوود دقت بسیاری را روی انتخاب تامین‌کننده و همچنین انتخاب نوع پارچه مصرفی متمرکز می‌کنیم و در تلاشیم تا هدف اولیه و اصلی سیاوود که همان حفظ بالاترین کیفیت و ارائه بهترین محصول به مشتری است را محقق سازیم.

باتوجه به نقش موثر طراحی در صنعت پوشاک دارد، سیاوود از چه مواردی در این مسیر الگوبرداری می‌کند؟

برند سیاوود متشکل از یک تیم طراحی است و تعدادی از برندهای خارجی را هم به‌عنوان الگوی خود برگزیده است که البته به معنای الگوبرداری مطلق و کپی‌برداری نیست. ترندهای مختلف مد در سراسر جهان از طرف سیاوود پیگیری و دنبال می‌شود هرچند که این ترندها همیشه با تاخیری حدودا یک ساله وارد ایران می‌شود. ترندهای روز کشور ترکیه نیز از طرف سیاوود دنبال می‌شود که به واسطه همسایگی با ایران طبیعتا زودتر از ترندهای اروپایی وارد ایران می‌شود. ما در تلاشیم تا خط فکری اختصاصی را برای مشتریان‌مان مطرح کنیم که شاید در نگاه اول سخت به نظر برسد.

تیم طراحی برند سیاوود زمان بسیاری را در بحث الگو هزینه می‌کند. از آنجا که آناتومی اندام هموطنان ما در ایران با ساکنان کشورهای اروپایی متفاوت است، درصدد هستیم تا تغییرات مناسبی را در برند سیاوود ایجاد کنیم، موضوعی که قطعا می‌تواند شرایط اعتمادسازی بین مردم به‌عنوان مشتری و برند سیاوود را فراهم کند.

آیا سیاوود در حوزه صادرات هم فعالیتی دارد؟

نزدیک به پنج سال از آغاز به کار گروه تولیدی ما با برند تجاری سیاوود در صنعت خرده‌فروشی می‌گذرد که هنوز تجربه‌ای اختصاصی در حوزه صادرات به‌دست نیاورده است. این درحالی است که «کانون تولید ایران» سابقه‌ای ۴۰ ساله در صنعت پوشاک کشور داشته و در گذشته تمرکز اصلی خود را بر صادرات پوشاک به کشورهای خارجی معطوف کرده است تا جایی که ارتباط چندانی را نیز با بازارهای داخلی نداشت.

تولید پوشاک ۱۰۰ درصد ایرانی و صادرات آن به یک کشور اروپایی به مدت ۱۴ سال نقطه قوتی برای برند جوان سیاوود به حساب می‌آید.

دیدگاه شما دررابطه با خروج برندهای خارجی و بازشدن عرصه برای فعالیت برندهای ایرانی در کشور چیست؟

زمانی که برندهای خارجی بازار پوشاک ایران را در انحصار داشتند فضای چندانی برای دیده شدن و حتی مذاکره برندهای ایرانی با مراکز تجاری برای حضورشان به‌عنوان یک برند وجود نداشت. این درحالی است که با شرایط پیش آمده به مراکز تجاری ثابت شده است که یک برند ایرانی هم می‌تواند نوآوری داشته و برای مشتری خلق جذابیت کند.

گرچه فرصت مناسبی برای جلب اعتماد برای برندهای ایرانی در بازار فراهم شده است اما در عدم حضور برندهای خارجی فضای رقابتی نیز از بین رفته است. زیرا حضور برندهای خارجی در کشور ما می‌تواند شرایط رشد، پیشرفت و افزایش آگاهی را در یک فضای رقابتی فراهم ‌کند.

چالش‌های پیش‌ روی تولیدکنندگان پوشاک از دیدگاه شما چیست؟

اولین چالشی که از نظر من با آن روبه‌رو هستیم نیروی انسانی و آموزش به آنهاست. چراکه یک برند برای بزرگ‌تر شدن و افزایش سرعت در ارائه محصول نیازمند به نیروی انسانی است. این موضوع در شورای عالی برندها نیز مورد پیگیری قرار گرفته و بر این اساس مذاکراتی با چند موسسه آموزشی داخلی و حتی خارجی انجام گرفته است تا در صورت امکان اساتید خارجی برای موضوع آموزش به نیروی انسانی وارد کشور شوند.

موضوع دیگر این است که برندهای ایرانی هنوز جایگاه حقیقی خود را پیدا نکرده و از امتیازات ملزوم خود بهره‌مند نشده‌اند. در واقع هنوز رسمیت حضور به‌عنوان یک برند ایرانی را پیدا نکرده‌اند. البته روند قانونگذاری تا حدودی بهتر شده است.

از طرف دیگر موضوع اجاره بهای بالای مراکز تجاری مطرح می‌شود که به‌عنوان پتانسیل‌های فروش برندهای ایرانی هستند و آنها را با مشکلاتی مواجه کرده‌اند تا جایی که به همین دلیل ذکر شده امکان حضور در مراکز تجاری را نداشته باشند.

لطفا درباره نمایشگاه ایران مد و تجربه حضورتان در نمایشگاه امسال توضیحاتی ارائه دهید.

تصور من این است که نمایشگاه امسال کیفیت برگزاری در سال‌های گذشته را نداشت و به نوعی ضعیف‌تر عمل کرد، چراکه جای خالی بسیاری از تولیدکنندگان به راحتی در آن قابل مشاهده بود. در این میان برند سیاوود با در اختیار داشتن غرفه‌ای در نمایشگاه ایران‌مد ۲۰۱۹ با هدف نمایش پارچه‌های تولیدی‌اش حضور یافته بود.

همچنین تشکیل شورای عالی برندها و در اختیار گرفتن غرفه‌ای برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی نشان‌دهنده یک حرکت اجرایی درراستای ارتقای کیفی و کمی برندها بود. در حال حاضر حدود ۱۲۰ برند به عضویت این شورا درآمده‌اند که حتی برخی از آنها هنوز وارد فضای خرده‌فروشی نشده‌اند.

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

منبع خبر

تجارت طلایی نیک روش

تجارت طلایی نیک روش

تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

    نظرات