ساخت کیت تشخیص ویروس کرونا توسط فناور پارک علم و فناوری لرستان

ساخت کیت تشخیص ویروس کرونا توسط فناور پارک علم و فناوری لرستان

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری لرستان: شرکت میکروب آزما پارس با مدیریت عاملی علی غلامی از شرکت های فناور مستقر در پارک علم و فناوری لرستان موفق به ساخت کیت تشخیص ویروس کرونا شده است. غلامی در خصوص فرآیند ساخت این کیت اظهار داشت: قبل از اینکه ویروس وارد کشور شود ژنوم این ویروس که در پایگاه اطلاعاتی آمریکا قرار گرفت، کیت را برای آن طراحی کردم. وی با بیان اینکه کیت را براساس استانداردهای جهانی ساخته و طراحی شده ، تصریح کرد: قطعه‌ای از ژنوم ویروس را به صورت شبیه سازی شده در آورده و سنتزشد و در آزمایش کیت بسیار عالی جواب گرفتم .

وی همچنین افزود: بعد از اینکه ویروس وارد کشور شد، یک نمونه ویروس را به صورت RNA از آزمایشگاه امام رضا(ع) اراک تهیه شده و فرآیندهای لازم را انجام و سپس با کیت تولیدی شرکت آن را آزمایش و به صورت کاملاً موفقیت آمیز جواب مثبت به دست آمده است.

مدیرعامل شرکت میکروب آزما پارس با تاکید بر اینکه یک نمونه مورد بالینی از اراک با کیت‌های تولیدی ما تست شده و موفقیت آمیز بوده است، افزود: الان تنها نیاز است کیت تولیدی را با کیتی که از سوی وزارت بهداشت وارد شده و در مراکز درمانی استفاده می‌شود مقایسه کنیم .

غلامی با اشاره به اینکه حدوداً روزانه می‌توانیم ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیت تشخیص ویروس کرونا بسازیم که هر کیت نمونه ۵۰ بیمار را شناسایی می‌کند، گفت: هزینه کیت تولیدی ما کمتر از یک سوم کیتی است که وزارت بهداشت می خرد و هزینه آن به حدود ۳ میلیون تومان کاهش یافته است .

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری استان لرستان

منبع خبر

پارک علم و فناوری استان لرستان

پارک علم و فناوری استان لرستان

پارک علم و فناوری استان لرستان یک پارک علم و فناوری در شهر خرم آباد می باشد

    نظرات