بازدید استاندار فارس از پردیس نوآوری و فناوری شیراز

بازدید استاندار فارس از پردیس نوآوری و فناوری شیراز

دکتر عنایت اله رحیمی، استاندار فارس از ساختمان پردیس نوآوری و فناوری شیراز بازدید کرد.

استاندار فارس به همراه رئیس پارک علم و فناوری فارس، رئیس دانشگاه شیراز، مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان و تعدادی از مدیران عامل شرکتهای فناور و دانش بنیان از پردیس نوآوری و فناوری فارس بازدید کرد.

رئیس پارک علم و فناوری فارس در این مراسم گفت: یکی از مشکلات شرکت‌های فناور کمبود فضای فیزیکی جهت استقرار است و پردیس نوآوری و فناوری شیراز از طرف دانشگاه شیراز در اختیار پارک علم و فناوری فارس جهت استقرار شرکت‌های فناور قرار داده شده است.

دکتر ذوالقدر اظهار داشت: هدف از ایجاد این پردیس علاوه بر برطرف کردن کمبود فضای کارگاهی و اداری شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان استفاده از ظرفیتهای اعضای هیات علمی و دانشجوئی در دانشگاه شیراز است.

دکتر امین رضا ذوالقدر ادامه داد :استفاده از ظرفیت های موجود در دانشگاه از این جهت دارای اهمیت است که ایجاد فضای کار اشتراکی برای شرکت های دانش بنیان ضمن ایجاد طوفان فکری، روند حرکت و تولید کالا توسط شرکت های دانش بنیان را سرعت می بخشد.

وی اظهار داشت: تسهیلات مختلفی به شرکت های دانش بنیان ارائه می گردد و شرکت هایی هم که در پردیس های فناوری موجود در دانشگاه شیراز مستقر می شوند از این تسهیلات بهره مند خواهند شد.

رئیس دانشگاه شیراز نیز در این بازدید اظهار داشت: یکی از ایده هایی که در دانشگاه های نسل سوم پیاده سازی شده، حضور شرکت های نوین در محیط های دانشگاهی است؛ از این رو با ایجاد پردیس نوآوری و فناوری شیراز شاهد رشد و بالندگی شرکت های دانش بنیان در کنار دانشگاه شیراز هستیم.

وی با تاکید بر خروج دانشگاه ها از فضای سنتی بیان کرد: از جمله اهدافی که دانشگاه های نسل سوم به دنبال آن هستند خروج از ساختارهای سنتی دانشگاهی و ایجاد محیطی پویا و فعال برای رشد و بالندگی در کنار تجاری سازی ایده های علمی است.

رئیس دانشگاه شیراز خاطرنشان کرد: حضور شرکت های دانش بنیان در فضاهای دانشگاهی مزایای زیادی دارد که از جمله آنها می توان به بهره مندی از ظرفیت های علمی دانشگاهی توسط شرکت های دانش بنیان اشاره کرد.

گفتنی است پردیس نوآوری و فناوری شیراز با همکاری پارک علم و فناوری فارس و دانشگاه شیراز و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مجتمع جهان‌پارس دانشگاه شیراز آماده بهره برداری و استقرار شرکت های فناور و دانش بینان است.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری فارس

منبع خبر

پارک علم و فناوری فارس

پارک علم و فناوری فارس

پارک علم و فناوری فارس یک پارک علم و فناوری در شهر شیراز می باشد

    نظرات