نقش آفرینی شرکت ها دانش بنیان و فناور جهت رفع نیازمندی های مقابله با کرونا ویروس در آذربایجان غربی

نقش آفرینی شرکت ها دانش بنیان و فناور جهت رفع نیازمندی های مقابله با کرونا ویروس در آذربایجان غربی

شرکت های دانش بنیان و فناور مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی جهت رفع نیازمندی های استان در تهیه اقلام مورد نیاز پزشکی وارد عرصه مقابله با کرونا ویروس شدند.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری آذربایجان غربی، تعدادی از شرکت های دانش بنیان و فناور مستقر در پارک علم و فناوری طی جلسه ای با فرماندار شهرستان ارومیه، رئیس پارک علم و فناوری استان و  مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان به بررسی نیازمندی های پزشکی استان و ارائه راهکاری های مقابله با آنان پرداختند.
دکتر علی محمدنیکبخت رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان و فناور به عنوان مهمترین بازیگران عرصه فناوری و نوآوری حاضر به نقش آفرینی در بحران کرونا ویروس هستند، اظهار کرد: پارک علم و فناوری استان شامل کلکسیونی از توانمندی و تخصص هاست که نیازمند حمایت هستند.
وی با ابراز اینکه ۵۷ نفر از ۵۰۰ نفر شاغل در پارک علم و فناوری دارای مدرک دکترای تخصصی هستند، گفت: این نخبگان باید وارد فعالیت ها و تصمیم سازی ها شده و به آنها ماموریت داده شود.
دکتر نیکبخت با بیان اینکه در زمینه های پزشکی، نانوپزشکی، IT، صنایع و سایر بخش ها توانمندی های بسیار بزرگی در پارک نهفته است، افزود: به همین منظور در این زمینه یک رویداد مجازی  با عنوان مقابله با کرونا ویروس جهت جذب ایده های نوآورانه و خلاقانه برگزار می شود.

شایان ذکر است محصولات اسپری و  ژل ضدعفونی کننده، دستگاه ضدعفونی کننده پلاسمای سرد، دستگاه تصفیه هوا، دوربین حرارتی و مولتی روتورهای  هیبریدی و الکترونیکی جهت سم پاشی و ضدعفونی امکان  از جمله محصولات تولید شده در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی است.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

منبع خبر

پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

پارک علم و فناوری آذربایجان غربی یک پارک علم و فناوری در شهر ارومیه می باشد

    نظرات