در گفتگو با ایرنا؛ ظرفیت شرکت های دانش بنیان فارس به مقابله با کرونا اختصاص یافت

در گفتگو با ایرنا؛ ظرفیت شرکت های دانش بنیان فارس به مقابله با کرونا اختصاص یافت

شیراز-ایرنا- رییس پارک علم و فناوری فارس با اشاره به دستور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر حمایت از واحدهای فناور دانشگاه‌ها و پارک‌ها در تولید محصول یا خدمت موثر در مقابله با کرونا گفت: توان و ظرفیت شرکت‌های فناور و دانش بنیان فارس به تولید ماسک و مواد ضدعونی مورد نیاز بخش بهداشت و درمان و مردم اختصاص داده شد.

امین رضا ذوالقدر روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری فارس در حوزه‌های مختلف فعال هستند و به محض بروز مشکل در زمینه تامین اقلام بهداشتی برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در زمینه تولید ماسک و محلول های ضد عفونی ورود پیدا کردند.

وی ادامه داد:  حتی شرکت‌هایی در پارک علم و فناوری فارس داریم که اعلام آمادگی کردند تا نسبت به طراحی سامانه های اطلاع رسانی که بر اساس آنها محل‌هایی که افراد در آن به ویروس کرونا مبتلا هستند و یا بیماران کرونایی در آنجا حضور دارند، مشخص کنند.

رییس پارک علم و فناوری فارس گفت: این اقدام به نوعی می تواند به مسوولان متولی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا کمک کند، همچنین کمک زیادی به هدفمند کردن روند ضدعفونی شهر می کند و بسیاری از هزینه ها در شرایطی که با کمبود مواد ضدعفونی مواجه هستیم را کاهش می دهد.

ذوالقدر به مشکلات موجود در حوزه تولید ماسک اشاره کرد و افزود: شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری با تمام توان تلاش می‌کنند با استفاده از ظرفیت های داخلی در جهت تولید اقلام بهداشتی از جمله ماسک و مواد ضدعفونی اقدام کنند که تا هفته آینده نیز ماسک استاندارد  n۹۵ توسط شرکت های مستقر در این پارک تولید می شود.

وی ادامه داد: براساس پیگیری های صورت گرفته تسهیلات مالی صندوق پژوهش و فناوری فارس از محل خط اعتباری صندوق نوآوری و شکوفایی در اختیار شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری قرار می دهیم تا بتوانند  دستگاه ها و مواد بهداشتی مورد نیاز مردم و شبکه بهداشت و درمان را تولید کنند.

رییس پارک علم و فناوری فارس گفت: باید تولید ماسک ها و تجهیزات ضد عفونی را اولویت‌بندی کنیم تا بیمارستان هایی که برای رسیدگی به بیماران کرونایی اختصاص داده شده اند برای چند ماه ماسک و تجهیزات ضدعفونی لازم را داشته باشند، اگر پرسنل درمانی، امنیت کافی را نداشته باشند، مشکلات بیشتری ایجاد می‌شود.

ذوالقدر افزود: فراهم کردن تجهیزات و در اختیار گذاشتن بیمارستان‌ها باید اولویت اول باشد.بر این اساس، شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری فارس، در زمینه تولید ماسک و محلول ضدعفونی فعالیت خود را آغاز کردند و ظرفیت تولید  ۵ هزار ماسک استاندارد N۹۵ را دارند.

شمار فوت شدگان ناشی از کرونا در فارس تاکنون ۶ نفر اعلام شده است.از ۶ نفر فرد مبتلای جان باخته، دو نفر مبتلا به بیماری قلبی و عروقی و ۴ نفر دیگر مبتلا به بیماری دیابت بوده اند.شمار مبتلایان کرونا در روز چهارشنبه ۱۷۰ نفر اعلام شد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری فارس

منبع خبر

پارک علم و فناوری فارس

پارک علم و فناوری فارس

پارک علم و فناوری فارس یک پارک علم و فناوری در شهر شیراز می باشد

    نظرات