با استارتاپ‌ها از کرونا مصون می‌مانیم

کمیته مقابله با کرونا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم با هدف پیگیری اقدامات و پروژه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت علمی و فناورانه مقابله با بیماری کرونا همراه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها شده است. قرار بر این است که تازه‌ترین دستاوردها و پیشرفت‌های علمی در حوزه مبارزه با این بیماری و گزارش‌های مختلف توسط دبیران کمیته و سایر اعضا در ایام مختلف به مردم و مسوولان اعلام شود.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری هم به عنوان رئیس این کمیته مدتی است به صورت مستمر از فعالیت‌ها و اقدامات معاونت علمی برای مقابله با این بیماری، گزارشهایی را در صفحه اینستاگرام خود منتشر می‌کند. او در دومین گزارشی که به گام‌های پیموده شده برای مقابله و شکست ویروس کرونا توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برداشته شده است که با هم می‌خوانیم:

صدها فروشگاه خرید اینترنتی مانند دیجی کالا، اسنپ مارکت، فیدیبو، ترب، بازرگام و ... در حال سرویس دهی هستند.

استارتاپ های تولید محتوا و نمایش محتواهای دیجیتال مثل آپارات، فیلیمو، تماشا و نمآوا، چهارخونه و... در حال عرضه توسعه کارهای خود هستند و همه ما را سرگرم می کنند.

سرویس های خدمات آنلاین مانند اسنپ، تپسی، آپ، استادکار، اوبار، آچاره و سرویس های بار مانند الوپیک و اسنپ باکس، ترابرنت و سرویس های خریدکتاب، آموزش، مشاوره، ورزش و سلامتی، بیمه و امور بانکی حمایت مردم از این کسب و کارها که در واقع حمایت از جوانان خود وکشور است طی سالهای گذشته ودر این روزهای سخت بسیار مهم است.

البته هستند کسب و کارهایی که ضربات مهلکی در این ایام دریافت کرده اند مانند بسیاری که در حوزه گردشگری فروش غذا و ... فعالیت می کردند . تدابیری برای این موضوع هم اندیشه و اجرایی شده است.

مشکلات این کسب و کارها با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی در حال حل و فصل شدن است و خط اعتباری ۵۰۰ میلیارد تومانی برای رفع و تعدیل مشکلات این کسب و کارها توسط صندوق نوآوری و خط اعتباری ۴۰۰ میلیارد تومانی از طریق صندوق توسعه ملی و همینطور حمایت های مادی و معنوی معاونت علمی و رایزنی با سایر نهادها و سازمان ها در حال انجام است.»

این گزارش ها ادامه خواهد داشت.

پایان پیام/

اخبار مرتبط:

* در روزهای قرنطینه چه کنیم؟

* کمیته مقابله با کروناویروس معاونت علمی و فناوری تشکیل شد/عزم فعالان زیست‌بوم نوآوری برای #شکست_کرونا

* ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان به «نفس» پیوست

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات