اوبایک، سیستم هوشمند اشتراک دوچرخه در اصفهان شروع به کار کرد

اوبایک، سیستم هوشمند اشتراک دوچرخه در اصفهان شروع به کار کرد

مراسم افتتاح سیستم هوشمند اشتراک دوچرخه اوبایک با حضور دکتر نوروزی (شهردار اصفهان) و هیئت همراه وی در اصفهان برگزار شد.

به گزارش اکوسیستم، ایمان آذربایجانی (مدیرعامل استارتاپ اوبایک) گفت: این طرح با استفاده از اینترنت و دوچرخه یک سیستم حمل و نقل عمومی ارزان و بدون آلودگی را در اختیار شهروندان قرار می‌دهد که علاوه بر کاهش آلودگی هوا، کاهش هزینه‌های حمل و نقل شهروندان و کمک به بهبود سلامت شهروندان را نیز به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: از ابتدای سال 95 این ایده را توسعه دادیم و به تحقیق و تحلیل بازار پرداختیم. سال گذشته موفق شدیم با شرکت اوبایک مالزی به منظور توسعه بازار و محصول قراردادی را امضای کنیم. این شرکت چند میلیون دلاری، تجربه راه اندازی سیستم دوچرخه اشتراکی را در چندین کشور دنیا دارد و همین امر موجب شروع همکاری‌ها با این شرکت در راستای بومی سازی فناوری و هماهنگ ساختن سیستم پرداخت آن با زیرساخت‌های موجود در کشور شد.

اوبایک، سیستم هوشمند افتتاح دوچرخه در اصفهان شروع به کار کرد

مدیرعامل اوبایک بیان کرد: در حال حاضر استارتاپ‌های فعال در زمینه دوچرخه اشتراکی در دنیا بسیار مورد توجه کاربران و سرمایه گذاران قرار گرفته‌اند، همین موضوع باعث شد که استارتاپ‌هایی با عمر کمتر از سه سال در این حوزه، به  کسب و کارهایی یک میلیارد دلاری تبدیل شوند.

همچنین مهدی شیرانی (مدیر بازاریابی اوبایک) نیز گفت: با اجرایی شدن این طرح، شهروندان با استفاده از یک تلفن همراه هوشمند، با یک جستجوی ساده در نقشه می‌توانند مکان نزدیک‌ترین دوچرخه به خود را پیدا کنند و با اسکن QR کد دوچرخه یا با استفاده از بلوتوث، قفل دوچرخه را باز کرده و از آن استفاده کنند. پس از رسیدن به مقصد، کاربران مجددا دوچرخه را قفل می‌کند و هزینه را نیز با استفاده از گوشی هوشمند خود پرداخت می‌کند.

وی افزود: اپلیکیشن اوبایک بعد از هر سفر اطلاعاتی نظیر مسافت طی شده و کالری مصرف شده هنگام رکاب‌زنی را به کاربران ارائه می‌دهد. علاوه بر این اگر در طی مسیر دوچرخه خراب شد، متخصصین برای تعمیر به کمک‌ کاربران می‌روند.

مدیر بازاریابی اوبایک در مورد تفاوت این طرح با آنچه توسط شهرداری اجرا شده است، گفت: شهرداری تنها در ایستگاه‌های دوچرخه، اقدام به اجاره دوچرخه می‌کند و راکب باید دوچرخه را بعد از استفاده در همین محل‌ها تحویل دهد؛ اما دوچرخه‌های اشتراکی به‌ واسطه قفل هوشمندی که دارند این امکان را فراهم می‌کنند تا در هر مکانی، پارک شوند و از طریق نقشه تعبیه ‌شده روی اپلیکیشن،‌ متقاضی بعدی برای دریافت دوچرخه، اقدام و آن را تحویل بگیرد.

اوبایک، سیستم هوشمند افتتاح دوچرخه در اصفهان شروع به کار کرد

با اجرای موفق طرح دوچرخه اشتراکی اوبایک در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، به زودی این طرح در سراسر شهر اصفهان نیز اجرا خواهد شد.

    نظرات