فرصت‌های امیدوارانه در جهان کرونایی

فرصت‌های امیدوارانه در جهان کرونایی

سورنا ستاری در این یادداشت نوشته است: «از ابتدای بحران ویروس کرونا، شرکت‏های دانش‏ بنیان، محققین و بسیاری از استارتاپ ها تلاش‏ هایی شبانه‏ روزی برای تهیه اقلام مرتبط با این مبارزه داشته ‏اند . از تولید دستگاه‏های تولید ماسک، مواد ضدعفونی تا تجهیزات بسیار پیشرفته پزشکی مانند ونتیلاتور، تجهیزات اتاق‏های ICU ، سی‏تی اسکن و تولید انبوه کیت‏های تشخیص و همینطور تلاش‏های بسیاری برای تهیه واکسن و دارو در حال انجام است. تنها ۳ گروه مستقل بر روی واکسن بیماری کار می‏کنند و صدها کارآزمایی بالینی روزانه در حال انجام است» .

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در ادامه یادداشت اش، به استقبال جهانی جدید با قواعدی تازه که متاثر از ویروس کرونا خواهد بود، رفته و نکات مهمی را بیان کرده است: «حال به نقطه‏ ای رسیده ‏ایم که بیماری تحت کنترل درآمده است و این موضوع بدست نیامده است مگر با صبر و حوصله مردم و حمایت آن‏ها از فرزندانشان در کادر درمانی و شرکت‏های دانش ‏بنیان و تلاش انبوه محققین در دانشگاه‏ها . حال باید خود را به این مهمان ناخوانده جدید عادت دهیم، این ویروس جزئی از زندگی همه مردم جهان شده است و همواره تا ابد همراه مردمان دنیا خواهد بود. حتی پس از کشف دارو و واکسن، این ویروس مانند بسیاری از ویروس‏های دیگر به همراه بشریت خواهد بود. قطعاً بسیاری از اصول زندگی مردم دنیا در آینده تغییر خواهد کرد. روش‏های آموزش، تفریح یا خرید و بسیاری از عادات روزانه تحت تاثیر این ویروس تغییر می‏کنند . »

در پایان یادداشت رییس بنیاد ملی نخبگان از پیش بینی ظهور و بروز کسب و کارهای جدید توسط جوانان خلاق و صاحب ایده در جهان کرونایی می خوانیم: «کسب و کارهای جدیدی متولد می‏ شوند و ظهور می‏ یابند و برخی از بین خواهند رفت. فرصت‏های بسیاری پیش‏روی جوانانی است که ایده ‏های جدیدی را برای بهبود کیفیت زندگی مردم در جهان همراه کرونا دارند و باید از این فرصت پیش آمده امیدوارانه و به بهترین نحو ممکن استفاده کنند . زندگی می‏گذرد ولی با قواعد، قوانین و مقررات جدید.»

گزارش از پایگاه اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/



لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات