طراحی سامانه تشخیص کرونا در پارک...

در نشست مجازی وزیر علوم با روسای پارک‌های علم و فناوری عنوان شد ؛ تولید مواد ضد عفونی کننده گیاهی نانو در پارک علم و فناوری استان مرکزی/ طراحی سامانه تشخیص کرونا در پارک علم و فناوری خراسان شمالی/ ساخت دستگاه تنفس مصنوعی انفرادی در پارک علم و فناوری گیلان

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر رفیعی در این نشست مجازی اظهار داشت: تولید محلول ضدعفونی کننده شیمیایی سازگار با پوست دست، تولید انواع لباش های لمینت شده و ضد آب برای پرستاران و کادر درمانی، ساخت تجهیزات و راه اندازی خط تولید ماسک N۹۵، طراحی، تولید و ساخت استند دیجیتال لیزری تشخیص تب و کیت تشخیص کرونا از دیگر فعالیت‌های شرکت‌های فناور مستقر در این پارک بوده است.
وی همچنین به مواردی از قبیل هدایت و حمایت از شرکت‌های فناور در جهت تولید محصولات پیشگیری از ویروس کرونا، تصویب اهدای بسته حمایتی ویژه به شرکت‌ها و آماده‌سازی و توسعه زیر ساخت‌های لازم جهت ارائه خدمات بهتر توسط شرکت‌ها در راستای حمایت از آنان اشاره کرد.

*طراحی سامانه تشخیص کرونا در پارک علم و فناوری خراسان شمالی

دکتر گرمه‌ای، رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی در ادامه، با اعلام اینکه ۳۰ درصد از فناوران پارک علم و فناوری خراسان شمالی را بانوان تشکیل می‌دهند، گفت: طراحی سامانه تشخیص کرونا، تولید نمونه تب‌سنج غیر تماسی (در مرحله استانداردسازی است)، طراحی پلتفورم آنلاین خرین اینترنتی و تولید انبوه محصولات ضدعفونی کننده از عمده فعالیت های فناوران این پارک است.
وی همچنین به مواردی از قبیل حمایت از تولیدات فناورانه شرکت‌های مستقر در پارک، تخفیف ۱۰۰ درصدی اجاره بهای شرکت‌ها و همکاری موثر با دانشگاه‌های استان اشاره کرد.

*ساخت دستگاه تنفس مصنوعی انفرادی و دستگاه تصفیه کننده هوا در پارک علم و فناوری گیلان
دکتر باستی، رئیس پارک علم و فناوری گیلان، نیز در این نشست مجازی از ساخت دستگاه تنفس مصنوعی انفرادی (ونتیلاتور) و دستگاه تصفیه کننده هوا دراین پارک خبر داد و گفت: تولید ماسک سه لایه N۹۵ و تولید ۴۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده از دیگر محصولات تولید شده توسط این پارک می‌باشد.
وی همچنین به ایجاد استارتاپ‌هایی برای کمک به فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند و همچنین اهدای مواد ضدعفونی کننده به بیمارستان‌ها به صورت رایگان اشاره کرد.

*ساخت دستگاه تشخیص دهنده وجود متانول در محلول ضدعفونی کننده در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران
دکتر عشوری، رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با اعلام اینکه دستگاه تشخیص دهنده وجود متانول در محلول ضدعفونی کننده در این سازمان ساخته شده است، گفت: از ۱۳۱ شرکت موجود در این سازمان، ۷۲ شرکت، دانش‌بنیان هستند و از دستاوردهای این شرکت‌ها می‌توان به تولید روزانه ۶ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده، تولید روزانه ۱۰ هزار ماسک N۹۵ و ۵ هزار ماسک قابل شستشو، تولید عینک های ایمنی روزانه ۲ هزار عدد، تولید تب سنج های دیجیتالی با فاصله، تولید دستگاه ضدعفونی کننده خودرو، هوا، اتاق های بیمارستانی و کیت تشخیص کرونا اشاره کرد.

*ساخت دوربین تب سنج اتوماتیک قابل نصب در کنار دستگاه‌های حضور و غیاب اداری در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان
دکتر قیصری، رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اعلام ساخت دوربین تب سنج اتوماتیک قابل نصب در کنار دستگاه‌های حضور و غیاب اداری دراین شهرک گفت: در ابتدای شیوع ویروس کرونا، ۱۵ شرکت فناور مستقر در این شهرک که سابقه کاری در زمینه تولید مواد ضدعفونی کننده و الکل را داشتند، با تامین منابع از طرف صندوق پژوهش و فناوری، تولیدات خود را به ۱۰ برابر افزایش دادند.
وی همچنین به تولید ۱۵۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده، تولیداتی برای بهبود بیماری‌های تنفسی، تولید انواع ماسک و به خصوص ماسک های نانو، و سامانه نظارت بر تولید و توزیع کالا در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اشاره کرد.
دکتر قیصری افزود: تمام محصولات تولید شده در این شهرک، ابتدا تست می شوند و اگر موفق به دریافت استاندارد های لازم شدند به بازار مصرف عرضه می‌شوند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان شمالی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان شمالی

پارک علم و فناوری خراسان شمالی

پارک علم و فناوری خراسان شمالی یک پارک علم و فناوری در شهر بجنورد می باشد

    نظرات