کرونا؛ فرصتی برای تقویت برخی شرکت‌های دانش‌ بنیان در خوزستان

کرونا؛ فرصتی برای تقویت برخی شرکت‌های دانش‌ بنیان در خوزستان

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان با اشاره به فعالیت ۱۸۵ شرکت فناور در خوزستان گفت: درصد کمی از این شرکت‌ها به دلیل فعالیت در حوزه مرتبط با درمان و پیشگیری از بیماری ها نه ‌تنها متضرر نشده بلکه از نظر اقتصادی و ارائه خدمات وضعیت مناسبی دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ایرج کاظمی نژاد رئیس پارک علم و فناوری خوزستان با بیان اینکه ویروس کرونا دنیا را تحت‌الشعاع قرار داده و به بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی و کسب‌ وکارها آسیب جدی وارد کرده است اظهارداشت: شرکت‌های فناوری که تحت پوشش پارک علم و فناوری هستند می‌توان گفت آسیب بیشتری دیده‌اند چرا که اکثراً جزو مشاغل خرد محسوب می‌شوند.

کرونا فرصتی برای تقویت برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان

وی افزود: با توجه به صنایع مختلفی مانند نفت، فولاد، حفاری و پتروشیمی  درصد کمی از شرکت‌های فناور خوزستان درحوزههای مرتبط با درمان و پیشگیری از بیماریها فعالیت میکردند و با این حال برخی از شرکتها با تغییر خط تولید خود  نسبت به ارائه خدمات به جامعه و رونق کسب و کار خود در وضعیت رو به رشدی قرار گرفتند و می‌توان گفت که این شرایط فرصتی مناسب برای تقویت این دسته از شرکت‌ها بوده است.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان اظهار داشت: از ۱۸۵ شرکت فعال در پارک علم و فناوری خوزستان حدود ۹ شرکت در زمینه مقابله با ویروس کرونا فعالیت می‌کنند که تولیداتی همچون مواد ضدعفونی‌کننده، پهپادهای ضدعفونی کننده، لباس محافظ پزشکی و سامانه وبینار دارند.

تولید روزانه ۲۵۰۰ دست لباس محافظ  کادر درمان

کاظمی ‌نژاد عنوان کرد: یکی از شرکت‌های فناوری که در حوزه تولید تجهیزات اتاق عمل فعالیت داشت با وقوع این بحران با تغییر خط تولید خود، لباس محافظ برای کادر درمان و محلول ضدعفونی با حجم تولید روزانه ۲۵۰۰ دست لباس و ۲۰۰۰ لیتر محلول ضدعفونی، موفق به تغذیه بخشی از نیاز ۱۴ دانشگاه علوم پزشکی در کشور گردیده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه دوران قرنطینه، کودکان را از نظر روحی و روانی تحت تاثیر قرار داده یک شرکت فعال در زمینه تولید بازی‌های رایانه‌ای  با طراحی بازی تلاش کرده تا آموزش‌های پیشگیری از کرونا را با زبان کودکانه به آن‌ها منتقل کند. شرکت دیگری اقدام به طراحی شیر آب پدالی کرده که می‌توان بدون نیاز تماس دست از آن در اماکن مختلف استفاده کرد.

ارائه تسهیلات و تعویق در پرداخت اجاره برای شرکت‌های زیان‌ دیده

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: تسهیلاتی به شرکت‌هایی که در مقابله با کرونا فعالیت داشتند داده شد تا بتوانند خط تولید راه‌اندازی کنند و فعالیت خود را توسعه دهند. همچنین به شرکت‌هایی که به دلیل کرونا آسیب دیدند تسهیلات ۳۰ الی ۴۰ میلیون تومانی ارائه شد تا بتوانند در این شرایط حقوق پرسنل را پرداخت کرده و از تعدیل نیرو و بیکار شدن آنها نیز جلوگیری شود.

کاظمی نژاد با اشاره به تعویق در پرداخت اجاره شرکت‌های آسیب دیده خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از حضور فیزیکی و تجمع، تسهیلات سررسید شده را به مدت ۳ الی ۴ ماه به تعویق انداختیم و قراردادها نیز به ‌صورت خودکار تا پایان تیرماه تمدید شد.

وی با بیان این ‌که فراخوانی به شرکت‌ها جهت ارائه ایده‌های خود برای مقابله با کرونا داده شد افزود: این فراخوان در دو مرحله به شرکت‌های فناور و عموم مردم داده شد و تاکنون طرح‌هایی ارسال‌شده که درحال بررسی هستند.

مسئولان استان به شرکت‌های فناور بیشتر توجه کنند

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان بیان کرد: شرایط ایجاد شده در کشور سبب شد تا بسیاری از شرکت‌های فناور ما به خودباوری رسیده و جامعه نیز متوجه شد که اگر به حوزه فناوری روی آورد‌ه و به افرادی که اهل علم و دانش هستند اعتماد کنند می‌تواند برای جامعه مفید و موثر باشند.

کاظمی نژاد در پایان از مدیران استانی خواست تا توجه و توان خود را نسبت به شرکت‌های فناوری که عضو پارک علم و فناوری خوزستان هستند دریغ نکنند و نیازهای آن‌ها را در استان برطرف سازند. اگر از این ظرفیت در استان استفاده شود بدون شک به اشتغال جوانان بسیار کمک می‌کند . پارک علم و فناوری خوزستان از نظر فنی جایگاه بسیار خوبی را دارد و لازم است به این جوانان اعتماد شود و با ایجاد فضا به رشد و تعالی آن‌ها کمک شود.




لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خوزستان

منبع خبر

پارک علم و فناوری خوزستان

پارک علم و فناوری خوزستان

پارک علم و فناوری خوزستان یک پارک علم و فناوری در شهر اهواز می باشد

    نظرات