اینوتکس پیچ آنلاین ساری به‌صورت مجازی برگزار شد

اینوتکس پیچ آنلاین ساری به‌صورت مجازی برگزار شد

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در بازه زمانی دو ماهه اخیر بیشتر رویدادهای برگزار شده در زیست بوم دانش بنیان کشور به صورت مجازی و آنلاین برگزار شده است.

شیوع ویروس کویید ۱۹ باعث وقوع رخدادی شده است که بسیاری از شرکت‌های فناور و دانش بنیان فعال در حوزه دیجیتال و IT سال‌ها بود برای پیش آمد، آن تلاش می‌کردند.

اجرای آنلاین مراسمات، علاوه بر کاهش شدید هزینه‌ها می‌تواند صرفه جویی قابل توجهی در زمان مدعوین و شرکت‌کنندگان ایجاد کند. همچنین تقریباً تمام شرکت کنندگان این امکان را دارند تا یک نسخه از رویداد را در حافظه رایانه یا تلفن همراه خود ذخیره کنند.

آخرین رویدادی که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به صورت آنلاین برگزار شد، رویداد اینوتکس پیچ ساری بود. این رویداد که قرار بود اواخر فروردین برگزار شود، به دلیل شیوع ویروس کرونا به زمان نامعلومی موکول شد. در نهایت این گردهمایی به صورت آنلاین و مجازی برگزار شد.

این اتفاق در روزهای آغازین بهار ۱۳۹۹ به موازات شیوع کرونا، به صورت یک اپیدمی در آمده است و تقریباً تمام رویدادهای مشابه نیز ترجیع می‌دهند تا به جای قبول ریسک بالای برگزاری مراسم و رخدادها در سالن‌های کنفرانس، رویداد خود را به صورت آنلاین برگزار کنند.

برخی کارشناسان زیست بوم دانش‌‎بنیان کشور معتقدند که این اتفاق تاریخی احتمالاً پس از اتمام اپیدمی نیز ادامه خواهد یافت، زیرا فعالان استارتاپی و مدیران شرکت‌های دانش بنیان و فناور با مزایای این رویه از برگزاری رویداد آشنا می‌شوند و دیگر تمایلی به برگزاری تمام رخدادهای فناورانه به صورت حضوری نخواهند داشت.

پایان پیام/۳۳

اخبار مرتبط:

استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در اماکن مسکونی تهران با همکاری شهرداری تهران

تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان با ارائه خدمات مشاوره توسعه فنی سرعت می‌گیرد

صاحب‌کار: توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان با امنیت کشور گره خورده است

درخواست های شرکت های دانش بنیان استان قم را با جدیت پیگیری می کنیم

۵ عامل شکست و موفقیت‌ شرکت‌های دانش بنیان

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات