با همکاری پارک علم و فناوری آذربایجان غربی انجام می گیرد:
تکمیل زنجیره اقتصادی گیاهان دارویی در استان

با همکاری پارک علم و فناوری آذربایجان غربی انجام می گیرد: تکمیل زنجیره اقتصادی گیاهان دارویی در استان

با همکاری پارک علم و فناوری آذربایجان غربی و کمیته امداد امام خمینی استان زنجیره اقتصادی گیاهان دارویی در آذربایجان غربی تکمیل می شود.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری آذربایجان غربی، دکتر علی محمد نیکبخت با بیان اینکه آذربایجان غربی قطب گیاهان دارویی  در کشور است، اظهار کرد: می توان با همکاری کمیته امداد امام خمینی و استفاده از پتانسیل های موجود در این سازمان شرکت هایی در حوزه فرآوری و جمع آوری گیاهان دارویی راه اندازی کرد.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی افزود: ما می توانیم در حوزه کشت و جمع آوری از پتانسیل های کمیته امداد کمک بگیریم و با استقرار یک شرکت در پارک علم و فناوری  از مزایای آن بهره مند شویم.
دکتر نیکبخت با بیان اینکه پارک علم و فناوری در زمینه دریافت مجوزهای مختلف، برندینگ و ثبت علامت تجاری اقدامات زیادی می تواند انجام دهد، گفت: برای تکمیل زنجیره اقتصادی گیاهان دارویی در استان نیاز به راه اندازی یک مرکز صنعتی تخصصی و متمرکز  می باشد که صرفا به این موضوع بپردازد.
جعفر پژوهان معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان‌غربی نیز با اشاره به حمایت از مشاغل مرتبط با گیاهان دارویی در معاونت اشتغال این سازمان، توضیح داد: با کمک مددجویان کمیته امداد و تشکیل شبکه مویرگی جمع آوری گیاهان دارویی می توان زنچیره اقتصادی گیاهان دارویی را تکمیل کرد.
وی ادامه داد: می توان با تمرکز بر چند نوع گیاه دارویی خاص  و ارائه آموزش های لازم از سوی انجمن گیاهان دارویی استان افراد متخصص در این زمینه را روی کار آورد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

منبع خبر

پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

پارک علم و فناوری آذربایجان غربی یک پارک علم و فناوری در شهر ارومیه می باشد

    نظرات