تولید کیت تشخیص سریع متانول توسط فناوران پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی

تولید کیت تشخیص سریع متانول توسط فناوران پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی

شرکت «نوند سلامت» از واحدهای مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی که در زمینه تولید کیت‌های آزمایشگاهی فعال است توانست برای نخستین بار در کشور، کیت تشخیص سریع متانول را تولید کند.

به گزارش روابط عمومی  پارک علم و فناوری آذربایجان غربی، دکتر آراز استادی مدیرعامل شرکت نوین نوند سلامت پیشتاز درخصوص این کیت توضیح داد: این کیت تکنیکی ساده بوده و می‌تواند در زمان کمتر از پنج دقیقه متانول را در نمونه مورد نظر شناسایی کند.

وی افزود: متانول مایع نوعی الکل بوده و برای مصارف صنعتی تولید می‌شود که اگرچه با داشتن خاصیت ضدعفونی و پاک‌کنندگی شناخته می‌شود اما علاوه بر ضعیف‌تر بودن قابلیت آن در مقابل اتانول، برای انسان بسیار سمی است.

دکتراستادی گفت: از این رو تمامی مواد الکلی که به‌صورت مستقیم در تماس با پوست، دستگاه تنفسی و دستگاه گوارش انسان هستند باید عاری از متانول باشند و کیت حاضر در تشخیص متانول در مایعات کمک می‌کند.

مدیرعامل شرکت نوین نوند سلامت پیشتاز با بیان اینکه این واحد دانش‌بنیان توانایی تولید ۶ هزار کیت در ماه را دارد، اظهارکرد: در صورت تامین اعتبار قادر است این ظرفیت را تا سه برابر افزایش دهد.

وی در ادامه افزود: هر بسته‌بندی ۱۰ تستی این کیت ۷۵ هزار تومان قیمت دارد و در حال حاضر برای ۱۲ استان کشور کیت نمونه آن ارسال شده تا ثبت سفارش آن صورت گیرد.

کیت تشخیص متانول نوند سلامت با نام تجاری ™ Namtol می‌تواند به تشخیص الکل‌های تقلبی و حاوی متانول کمک کند. این کیت در حال حاضر در بسته‌بندی ۱۰ تستی ارائه شده است و شما می‌توانید با استفاده از این کیت بدون احتیاج به امکانات آزمایشگاهی و در زمان کمتر از ۵ دقیقه از اصالت اتانول اطمینان حاصل کنید. تکنیک مورد استفاده در کیت بسیار ساده است و تمامی مواد و تجهیزات مورد نیاز برای انجام آزمایش در آن لحاظ شده است.

گفتنی است شرکت نوند سلامت از سال ۱۳۹۴ فعالیت خود را آغاز کرده و از سال ۱۳۹۶ در پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی مستقر شده است.

لازم بذکر  است جهت تهیه و سفارش کیت های تولیدی می توانید به لینک زیر مراجعه کنید

نوین نوند سلامت پیشتاز

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

منبع خبر

پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

پارک علم و فناوری آذربایجان غربی یک پارک علم و فناوری در شهر ارومیه می باشد

    نظرات