عرضه بیش از ۱۹ محصول و خدمات دانش بنیان در مقابله با ویروس کووید -۱۹

عرضه بیش از ۱۹ محصول و خدمات دانش بنیان در مقابله با ویروس کووید -۱۹

روزانه بیش از ۵۰ هزار لیتر محلول و ژل ضد عفونی کننده توسط شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری مازندران تولید می‌شود.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری مازندران، قبل از شیوع ویروس کرونا تنها ۳ شرکت مستقر در پارک علم و فناوری مازندران در رابطه با تولید محصولات و تجهیزات موثر در این حوزه فعالیت می‌کردند. پس از شیوع ویروس و نیاز جامعه به محصولات و خدمات مرتبط با مقابله با این ویروس، ۱۶ شرکت دیگر به تولید محصولات خدمات برای مقابله با آن پرداختند.

در حال حاضر روزانه بیش از بیش از ۵۰ هزار لیتر محلول و ژل ضدعفونی کننده توسط‌شرکت های صنعت سبز طبرستان، اکلیل قائم، پوشش حیات سبز، بهساز نیروی کار نگین، پادینا طب پارسیان، زولنگ رسپینا، پاک زیست طنین مهرگان و مروارید زیبای صدف کاسپین تولید می شود که با هماهنگی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران در سطح استان و کشور توزیع می گردد.

تولید دستگاه تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) توسط شرکت تراشه پردازان جهان، افزایش ظرفیت دستگاه بی‌خطرساز زباله‌های عفونی بیمارستانی توسط شرکت خزر الکتریک، تولید ماسک سه لایه بهداشتی توسط شرکت مازرون فوم و برنامه‌ریزی برای گسترش حجم تولید، تولید دستگاه اکو استریل بیمارستانی توسط شرکت مدار گستر فناور چالوس، تولید لباس های ایزوله و گان جراحی توسط شرکت الکتروگستر کسری، استفاده از پهپاد محلول پاش برای ضد عفونی کردن معابر شهری توسط شرکت کاسپین هوا دریا، ساخت پهپاد محلول پاش توسط شرکت ابر تک، توسعه سامانه خدمات آنلاین توسط شرکت آن واش، توسعه سامانه کتابخانه آنلاین توسط شرکت فرانوگرایان، تولید نرم افزار مطب آنلاین توسط شرکت جادوی فکر، راه‌اندازی پلتفرم رایگان برای خرید و فروش آنلاین توسط شبکه نوآوری و فناوری مازندران از دیگر محصولات و خدمات ایجاد شده توسط شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری مازندران در مقابله با کرونا ویروس می‌باشند.

هماهنگی برای اخذ مجوز های تولید و توزیع، صدور محورهای داخلی لازم، کمک به بازاریابی، تامین منابع مالی و کاهش هزینه‌های جاری شرکت‌ها از جمله خدمات چتر حمایتی پارک علم و فناوری در ممانعت از رکود اقتصادی شرکت‌های عضو بوده است.

صندوق پژوهش و فناوری مازندران نیز به عنوان نهاد مالی حمایتی از واحد های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان نیز نقش به سزایی در تامین منابع مالی لازم داشته است.
لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری مازندران

منبع خبر

پارک علم و فناوری مازندران

پارک علم و فناوری مازندران

پارک علم و فناوری مازندران یک پارک علم و فناوری در شهر ساری می باشد

    نظرات