همکاری کشورهای اسلامی با محوریت ایران

همکاری کشورهای اسلامی با محوریت ایران

دکتر علی باستی روز دوشنبه ۸ اردیبهشت ماه سال جاری، در نخستین جلسه شورای هماهنگی سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی علمی بر لزوم حفظ و تقویت ظرفیت‌های شرکت های فناور و فراهم کردن زمینه انتقال فناوری اشاره کرد

دکتر علی باستی، رئیس پارک علم و فناوری گیلان در نشست شورای هماهنگی سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی علمی که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر حسین سالارآملی، قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل و دیگر روسای پارک های کشور که در این وزارتخانه برگزار شد، بر لزوم اهمیت حضور ایران در مجامع بین المللی با محوریت ایران تاکید کرد.

رییس پارک علم و فناوری گیلان در این نشست با اشاره به اینکه شبکه پارک‌های علم و فناوری کشورهای اسلامی در گیلان مستقر است، گفت: از جمله وظایف این شبکه می‌توان به برگزاری کارگاه‌های تخصصی و فراهم کردن زمینه انتقال فناوری اشاره کرد. هم اکنون ۳۱ عضو از ۲۱ کشور اسلامی به همراه ۳۰ عضو از ایران در این شبکه حضور دارند.

وی افزود: برخی از اقدامات شبکه از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۷ شامل نشست مجمع عمومی، برگزاری ۹ کارگاه آموزش بین المللی و انعقاد ۴ تفاهم‌نامه بین‌المللی می‌شود. در سال ۹۸ نیز به برخی دیگر از اقدامات همچون حضور میدانی در پارک‌های کشورهای همسایه، انتقال فناوری و انجام کارهای مشترک با پارک های مهم ترکیه مثل تکنوپارک پرداخته شد.

لازم به ذکر است دبیرخانه شبکه پارک های علم و فناوری کشورهای اسلامی در پارک علم و فناوری گیلان مستقر است و علاقه مندان می توانند جهت ارتباط با این دبیرخانه، با شماره تماس۳۳۴۶۱۸۱۲ ۰۱۳ تماس حاصل نمایند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گیلان

منبع خبر

پارک علم و فناوری گیلان

پارک علم و فناوری گیلان

پارک علم و فناوری گیلان یک پارک علم و فناوری در شهر رشت می باشد

    نظرات