تجهیزات شبکه توزیع برق از راه دور کنترل می‌شود

تجهیزات شبکه توزیع برق از راه دور کنترل می‌شود

شرکت دانش‎بنیان صنایع الکترونیک فرتاک کنترل که ۱۰ سالی است فعالیت خود را در استان زنجان آغاز کرده است به دنبال بومی‌سازی تجهیزات اتوماسیون و کنترل از راه دور شبکه های توزیع نیروی برق است. تجهیزاتی که با تلاش متخصصان ایرانی به شکلی کاملا بومی طراحی و تولید شده است.

به گفته مهدی محمدی مدیر عامل این شرکت، محصولاتشان شامل تجهیزات اتوماسیون و کنترل از راه دور شبکه های توزیع نیروی برق، از قبیل RTU و تابلو کنترل سکشنالایزر، مودم اسکادا و نرم افزار اسکادا با برند ICDN می شود. تجهیزاتی که پیش از این در ایران نمونه داخلی نداشت.

با توجه به اینکه عمده رقبای محصولات این شرکت برندهای خارجی هستند، می توان گفت تولید این محصولات از ارزبری بالایی پیشگیری کرده است. محصولاتی که در اختیار شرکت ها توزیع برق استان‌هایی مانند آذربایجان‌شرقی، اردبیل، کرمانشاه، شیراز و یزد قرار گرفته است. به گفته این فعال دانش‌بنیانی با تولید این محصولات، از سال ۹۳ تاکنون از خروج یک میلیون دلار ارز جلوگیری شده است.

این شرکت دانش بنیان که در حوزه اتوماسیون تجهیزات شبکه های توزیع برق فعالیت می‌کند در حال حاضر با ۴ متخصص داخلی به تولید محصولاتش ادامه می دهد.

این شرکت دانش بنیان با تولید محصولات با کیفیت خود توانسته مشتریان و بازار خوبی برای خود در داخل کشور دست و پا کند و همین موضوع آنها را به فکر صادرات محصولاتشان هم انداخته است. مدیر عامل این شرکت، می‌گوید: برنامه ریزیهای لازم برای آغاز صادرات محصولات خود به دیگر کشورها تا پایان سال ۱۴۰۱ را کرده ایم. تا بتوانیم محصولات با کیفیت ایرانی را جهانی سازی کنیم.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/۲۳

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات