جلسه هم‌اندیشی رییس جمهور با روسای پارک‌های علم و فناوری کشور و شرکت‌های دانش‌بنیان

جلسه هم‌اندیشی رییس جمهور با روسای پارک‌های علم و فناوری کشور و شرکت‌های دانش‌بنیان

دکتر روحانی در جلسه هم‌اندیشی با روسای  پارک‌های علم و فناوری و مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور :

روند شتابان درآمدزایی و اشتغال زایی پارک های علم و فناوری کشور بسیار ارزنده است/ تقویت بیش از پیش زنجیره رابطه دانشگاه، تولید کننده و پارک‌های علم و فناوری ضروری است/ پارک‌های علم و فناوری سرمایه بسیار عظیم برای کشور هستند/ پارک‌های علم و فناوری، فعالیت ها، طراحی و اقداماتی را برای اقتصاد پساکرونا انجام ‌دهند

رئیس جمهور، روند شتابان درآمدزایی و اشتغال زایی پارکهای علم و فناوری کشور را بسیار ارزنده خواند و اظهارداشت: از سال ۹۲ تا امروز ۱۹ درصد بر شمار پارک‌های علم و فناوری کشور افزوده شده و همزمان شرکت‌های دانش بنیان فعال در پارک‌های علم و فناوری در سال گذشته موفق به کسب درآمد ۱۳ هزار میلیارد تومانی شدند .

به گزارش روابط عمومی حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی عصر دوشنبه در جلسه هم‌اندیشی با روسای پارک‌های علم و فناوری و مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان کشور که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت:تقویت بیش از پیش زنجیره روابط و همکاری دانشگاه، تولید کننده و پارک های علم و فناوری ضروری است و بی تردید این روند به نفع هر سه بخش خواهد بود .

دکتر روحانی همچنین رفع عمده نیازهای کشور در بخش های درمانی و حفاظتی در موضوع بیماری کرونا را بیانگر قدرت علمی و توان کشور در رسیدن به خودکفایی و اقتصاد دانش بنیان کشور دانست و گفت که تامین این نیازها و همزمان فراهم کردن زمینه صادرات بسیاری از محصولات از جمله ماسک و  مواد ضدعفونی کننده و دستگاه های ونتیلاتور ، نمایش غیرت مومنانه ملی یک کشور بود.

دکتر روحانی همچنین پیشنهاد داد که در شرایط کنونی ۴۳ پارک علم و فناوری کشور با یک تقسیم کار ، روی بخش های تخصصی تر در حوزه های تشخیص و تولید تجهیزات و مراقبت فعال شوند .

در  ابتدای این جلسه که از ساعت ۱۶ روز دوشنبه آغاز شد، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گزارشی از تعداد و نوع فعالیت پارک های علم و فناوری و میزان درآمد و فارغ التحصیلان دانشگاهی فعال در این شرکت ها ارایه کرد .

در این ارتباط ویدیو کنفرانسی همچنین روسای پارک علم وفناوری دانشگاه تهران ، پارک علم و فناوری خراسان رضوی، پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه ، پارک علم و فناوری استان مرکزی ، پارک علم و فناوری گلستان و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به همراه مدیران عامل شماری از شرکت های دانش بنیان با قدردانی از توجه ویژه دولت به توسعه اقتصاد دانش بنیان و فناوری های نوین گزارشی ازفعالیت های خود در زمینه تولید محصولات و ارایه خدمات فناورانه در زمینه مقابله با کرونا ارایه کردند .

معاون علمی و فناوری رییس جمهور نیز در سخنانی با ارایه توضیحاتی در خصوص حمایت های انجام شده از شرکت های دانش بنیان و راه اندازی کارخانه های نوآوری در سراسر کشور گفت:امسال حدود ۶ کارخانه نوآوری در مناطق مختلف کشور راه اندازی خواهد شد .

وی خاطرنشان کرد: تلاش جوانان باعث شده که عملا در شرایط کنونی واردات خاصی در زمینه تجهیزات و مواد ضد عفونی کننده نداشته باشیم  و این همه، نتیجه تلاش و همت جوانان و البته حمایت های دولت از توسعه اقتصاد دانش بنیان است .




لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خوزستان

منبع خبر

پارک علم و فناوری خوزستان

پارک علم و فناوری خوزستان

پارک علم و فناوری خوزستان یک پارک علم و فناوری در شهر اهواز می باشد

    نظرات