اولویت‌های زیستی را نخبگان تعیین می‌کنند

اولویت‌های زیستی را نخبگان تعیین می‌کنند

دنیا برای پاسخ دادن به این دغدغه جهانی یک راه را انتخاب کرده است. توسعه پایدار به کمک زیست‌فناوری. علمی برآمده از دل طبیعت برای حفظ آن. این علم با قدمت زیاد می‌تواند در کنار تامین نیازهای بشر به غذا، آب، هوای پاک و غیره، محیط زیست را هم حفظ کند.

زیست‌فناوری از ابزارهای کارای دانشی است که با کمک گرفتن از توانمندی های سلولی و مولکولی توانسته تولید محصولات کشاورزی، غذایی، دارویی، پزشکی و غیره را افزایش دهد آن هم بدون تخریب محیط زیست. این افزایش تولید می‌تواند پاسخ‌گوی نیاز آینده بشر به غذا و آب باشد.

ایران غنی از نیروی انسانی و توانمند زیستی

ایران هم در این محاسبات جهانی به عنوان یک پهنه وسیع و غنی از توانمندی‌های ژنتیکی و انسانی حق حیات دارد و برای ادامه حیات خود چاره‌ای جز پیوستن به جریان جهانی توسعه زیست‌فناوری ندارد. دانشی که با قدمتی بالا در اختیار دانشمندان ایرانی بود و این روزها هم دوباره همان توانایی ها با شکل گیری زیست بوم فناوری و نوآوری شکوفا شده و در اختیار جامعه علمی و مردم قرار گرفته است.

ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که از با سابقه‌ترین ستادهای معاونت علمی است با استفاده از خلاقیت و نوآوری نخبگان زیستی کشور که جزء سرآمدان علمی دنیان محسوب می‌شوند در تلاش است تا این علم نافع را در کشور توسعه دهد.

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم با بیان این‌که ایران از نظر نیروی انسانی زیستی در کشور ثروتمند است، می‌گوید: باید از این خیل عظیم انسانی ارزشمند به خوبی استفاده کنیم.

به گفته وی، اگر از دانش‌آموختگان و سرآمدان علمی زیستی کشورمان برای تعیین اولویت‌های این حوزه بهره بگیریم قطعا توسعه پایدار زیست‌فناوری در کشور محقق خواهد شد.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/۲۳

اخبار مرتبط:

زیست فناوری و اهمیت آن در توسعه پایدار

زیست فناوری و کاربردهای آن

وضعیت مطلوب بخش زیست فناوری در کشور

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات