۱۴۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه حمل‌ونقل هوشمند شناسایی شد

۱۴۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه حمل‌ونقل هوشمند شناسایی شد

پرمخاطب‌ترین و قدیمی‌ترین بخش حمل‌ونقل را به حمل‌ونقل جاده‌ای نسبت داده‌اند. جابجایی‌هایی که روی زمین و با ابتدایی ترین وسایل نقلیه آغاز شد و امروز جای خود را به انواع خودروهای ساخته دست بشر داده و به مدد استفاده از فناوری‌های ارتباطات و اطلاعات به یک ساختار هوشمند تبدیل شده است. این روند صعودی در ایران هم با کمک ۱۴۰ دانش‌بنیان داخلی تسهیل می‌شود.

در دنیا حمل‌ونقل جاده ای به سمت هوشمندسازی حرکت کرده و این مسیر با کمک شرکت‌های ارائه دهنده خدمات ارتباطات و اطلاعات تسهیل شده است. این کار سالها است در دنیا به عنوان یک اصل در حمل‌ونقل مورد توجه مدیران قرار دارد.

فعالان حمل‌ونقل جاده‌ای زیر سقف

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان نهاد متولی توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری با شناسایی نیازهای فناورانه کشور فعالیت خود را آغاز کرد. این نهاد در هر حوزه‌ای که بتوان به مدد فناوری و نوآوری خلاقیتی ایجاد کرد ورود می کند. از جمله این حوزه ها که به خلق دانش و نوآوری نیاز دارد تا بتواند خدمات بهتری به مخاطبان ارائه کند، صنعت حمل و نقل جاده‌ای است.

بر همین اساس در گروه هوشمندسازی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقدامات مختلفی برای توسعه این صنعت پرکاربرد تعریف و تعیین شده است. از جمله این اقدامات می‌توان به شناسایی زیست بوم حمل و نقل هوشمند در کشور که شامل ۱۴۰ شرکت خصوصی و دانش بنیان و ۵۰ شرکت دولتی یا نیمه دولتی می شود، اشاره کرد.

این زیست بوم قرار است توسعه راهکارهای حمل و نقل هوشمند در کشور را با همه قوا و به کمک تمام بازیگران این صنعت محقق کند. کاری که به توسعه حمل و نقل جاده ای، هوشمندسازی این صنعت و افزایش ایمنی و ارائه خدمات به مردم منجر خواهد شد.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/۲۳

اخبار مرتبط:

​هوشمندسازی سیستم حمل و نقل جاده ای ابزار مهم کاهش سوانح رانندگی

سیستم های هوشمند کارایی و بهره وری حمل ونقل جاده ای را ارتقا می دهند

اولویت‌های هوشمندسازی حمل‌ونقل

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات