با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور صورت گرفت؛ رونمایی از کیت نانو تشخیص کرونا در پارک علم و فناوری فارس

با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور صورت گرفت؛ رونمایی از کیت نانو تشخیص کرونا در پارک علم و فناوری فارس

مدیرعامل شرکت دانش بنیان ابتکار نانو صنعت کیمیا، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز فارس، گفت: کیت نانو تشخیص کرونا با تلاش محققان جوان این شرکت دانش بنیان برای نخستین بار در دنیا ساخته شده است.
امرالهی با بیان این که این کیت بر روی نمونه حیوانی و انسانی تست و کارکرد آن تایید شده است افزود: کیت به ماده نانو ساخته شده، آغشته و سپس نمونه انسانی و گیرنده شناساگر به آن متصل می‌شود که کمتر از ۳۰ ثانیه وجود داشتن یا نداشتن ویروس را تشخیص می‌دهد
وی گفت: کیت نانو کرونا ساخته شده در پارک علم و فناوری فارس، با داشتن رقت تشخیص، تعداد ویروس‌های موجود در بدن را تشخیص می‌دهد و می‌توان از آن علاوه بر رفتارشناسی بیمار، برای تشخیص ویروس‌های نهان با تفکیک خانواده ویروس استفاده کرد.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان ابتکار نانو صنعت کیمیا با بیان این که دقت کیت‌های تشخیص ویروس کرونا موجود در دنیا ۷۰ درصد است افزود: این کیت نانو ساخته شده توسط محققان شیراز، تا ۹۵ درصد دقت تشخیص دارد و در مرحله نخست بیماری را تشخیص و از شیوع آن جلوگیری می‌کند.
امرالهی گفت: محققان شیرازی توان تولید هزار کیت در روز را دارند که در صورت حمایت مسئولان، می‌توان برای صادرات نیز برنامه ریزی کرد.
وی با بیان این که برای تشخیص ویروس توسط این کیت، از نمونه استفاده از بزاق یا انتهای بینی گرفته می‌شود افزود: کیت نانو ساخته شده در شیراز توان تشخیص دیگر ویروس‌ها مانند آنفولانزای حیوانی و پرندگان را دارد که برای دیگر ویروس‌ها می‌توان از نمونه‌های خونی و آنزیمی نیز استفاده کرد.مراسم رونمایی از کیت نانو تشخیص کرونا در شیراز، با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور برگزار شد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری فارس

منبع خبر

پارک علم و فناوری فارس

پارک علم و فناوری فارس

پارک علم و فناوری فارس یک پارک علم و فناوری در شهر شیراز می باشد

    نظرات