پنجمین دوره مسابقات چالش‌های ICT برگزار می‌شود

پنجمین دوره مسابقات چالش‌های ICT برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، پنجمین دوره مسابقات ICT Challenge دانشگاه صنعتی شریف با عنوان « Programming Challenge » با تمرکز بر زبان‌های برنامه‌نویسی Java ، Net ، Python ، Node.js ، Go Lang و PHP پس از تعویق به علت شیوع بیماری کرونا، ۵ و ۶ تیرماه ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد.

رویداد Programming Challenge که توسط گروه Sharif ICT به همراه دانشگاه صنعتی شریف، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز نوآوری فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف، باشگاه کسب‌وکار دانش‌بنیان در محل دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود، یکی از رویدادهای مجموعه مسابقات چالش‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور ( ICT Challenge ) است و دقیقا مطابق با قوانین و مقررات این مسابقات برگزار می‌شود.

هدف اصلی این رویدادها شناسایی برنامه‌نویسان و تیم‌های توانمند در کسب‌وکارهای مبتنی بر ICT و اتصال آنها به بازار کار است.

این مسابقات طی دو مرحله برگزار می‌شود؛ در مرحله اول این رقابت مهارت حل مساله تیم ها مورد سنجش قرار می‌گیرد؛ به این صورت که شرکت‌کنندگان در ابتدای مسابقه تعدادی سوال که از چالش‌های واقعی در حوزه برنامه‌نویسی است را دریافت نموده وظرف حدود ۱۰ ساعت باید این مسائل را حل کنند. در کل این مدت تیم داوری و تیم منتورها در کنار شرکت‌کنندگان هستند و تیم ها را تحت نظر دارند. تیم ها پس از حل مسائل پاسخ‌های خود را از طریق سامانه مسابقات برای داوران ارسال می‌کنند.

در مرحله دوم خلاقیت، نوآوری و ایده پردازی تیم‌ها مورد سنجش قرار خواهد گرفت؛ به گونه‌ای که تیم داوری رویداد کلیه تیم هایی که پاسخ مسائل را در سامانه داوری ثبت کرده‌اند را به ترتیب زمان ثبت پاسخ در سامانه جهت ارائه حضوری راه‌حل‌ها و دفاع از پاسخ‌های خود به محل مخصوص داوری مسابقات فرامی‌خوانند. هر تیم حدود ۱۵ دقیقه فرصت دارد تا با طراحان چالش‌ها به بحث و گفت‌وگو بنشیند.

تمامی تیم ها و استارت‌آپ های فعال در این حوزه می توانند بدون هیچ محدودیتی در این مسابقات شرکت کنند. علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس اینترنتی http://ictchallenge.sharif.ir مراجعه نمایند.

لازم به ذکر است، با توجه به نمره فنی هر تیم در مرحله اول و نمره ارائه حضوری در مرحله دوم، تیم‌های برتر مشخص خواهند شد و جوایز نقدی خود را دریافت خواهند نمود.

    لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گلستان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری گلستان

    پارک علم و فناوری گلستان

    پارک علم و فناوری گلستان یک پارک علم و فناوری در شهر آق قلا می باشد

      نظرات