دیدار و گفتگوی سردار آقازاده نماینده منتخب یازدهمین دوره مجلس با رئیس پارک علم و فناوری گیلان

دیدار و گفتگوی سردار آقازاده نماینده منتخب یازدهمین دوره مجلس با رئیس پارک علم و فناوری گیلان

در این دیدار دکتر باستی ضمن معرفی مرکز نوآروی صنایع خلاق رشت در خصوص راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری در سال گذشته گفت: در سال گذشته صندوق پژوهش و نوآوری استان جهت حمایت از توسعه کسب وکارهای مبتنی بر دانش در استان راه اندازی شد و طبق برنامه ریزی ، فعالیت خود را آغاز نموده است.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان همچنین درباره راه اندازی مرکز رشد مشترک با دانشگاه گیلان که با هدف کمک به ایده ها و افزایش ثروت دانش بنیان راه اندازی خواهد شد، اشاره نمود.

همچنین در این دیدار رئیس پارک علم و فناوری گیلان در خصوص توانایی شرکت های فناور استان و دستاوردهای آنها صحبت نمود و به معرفی دبیرخانه پارک های علم و فناوری کشورهای اسلامی پرداخت و اشاره کرد: خوشبختانه توانستیم در حوزه بین الملل و با تفاهمنامه ای که با یکی از پارک های علم و فناوری کشور ترکیه منعقد نماییم ، یکی از شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک با همکاری با طرف دیگر شرکت ترکیه ای توانستند دستگاه ضدعفونی کننده هوا را طراحی و تولید نمایند.

در این دیدار سردار آقازاده نماینده منتخب یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز خرسندی از حضور در پارک علم و فناوری گیلان با اشاره به ملاحظات فرهنگی و علمی استان گیلان گفت: استان گیلان با توجه به شرایط فرهنگی ، علمی و اقلیمی که دارد به عنوان یک استان خلاق و نوآوری مورد توجه است و این استان ظرفیت های مناسبی در حوزه صنعت دارد که می توان از آن در راستای توسعه همه جانبه این استان کمک گرفت.

ایشان اشاره کرد که باید در توسعه استان با محوریت فناوری و ارزش آفرینی باید بتوانیم با حمایت از فناوران و نخبگان علمی و اقتصادی راه این پیشرفت را همواره نماییم و نباید خلاقیت و نوآوری در گیلان با توجه به سوابق تاریخی آن مورد غفلت واقع شود.

در پایان این دیدار دکتر باستی جهت بازدید از کارخانه های نوآوری و مراکز نوآوری در دیگر استان ها به عنوان زیر ساخت مهم در توسعه کارآفرینی مبتنی بر دانش ، از ایشان دعوت نمود تا با برنامه ریزی بتوانند از کارخانه نوآوری پارک علمی پردیس بازدید نمایند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گیلان

منبع خبر

پارک علم و فناوری گیلان

پارک علم و فناوری گیلان

پارک علم و فناوری گیلان یک پارک علم و فناوری در شهر رشت می باشد

    نظرات